Voeding

Maakt het tijdstip waarop je eet een verschil voor je gewicht?

De balans tussen gewichtsverlies en gewichtstoename wordt grotendeels bepaald door wat je eet, hoeveel je eet en in welke mate je beweegt. Maar een belangrijke factor wordt daarbij vaak over het hoofd gezien. Ook wanneer je eet, lijkt een rol te spelen. Dit is wanneer je best (niet) eet.
Door de basisregels van voeding op rust- en hersteldagen te respecteren, kan je je optimaal voorbereiden op je volgende training.
Heb je vaak trek in iets zoets of zouts en grijp je iets te snel naar die ongezonde snack? Met deze 10 tips temper je die bekende 'food cravings' op korte én lange termijn.
Gember is niet alleen goed voor je algemene gezondheid, maar het vermindert ook pijnlijke spieren na een loopsessie.
Snack slim met deze simpele tussendoortjes, rijk aan antioxidanten, en versterk je weerstand.
Na een goede looptraining moet je goed eten! We hebben een vermoeden dat je na een sportieve inspanning niet veel zin hebt om lang in de keuken te staan. Geen nood: deze lekkere herstelmaaltijd is klaar in een wip!
Een simpel receptje met eiwitrijke Griekse yoghurt en gesmolten donkere chocolade.
Het klinkt misschien te mooi om waar te zijn, maar uit een recente studie blijkt dat chocolade eten een positieve impact heeft op de vetverbranding bij vrouwen op latere leeftijd, al is het tijdstip waarop de chocolade gegeten wordt van belang.
Snelle en trage suikers, allicht heb je er al eens van gehoord. Wat zijn de verschillen tussen beide? En in welke voedingsproducten zitten deze suikers?
Je voedingsgewoonten kunnen aan de basis liggen van spierpijn en -stijfheid. Vermijd volgende drie voedingsfouten en bevorder je herstel.
Een voedzame combinatie van koolhydraten, eiwitten en vezels.
De bestandsdelen in koffie hebben mogelijks een positief effect op obesitas.
Appel en kaneel. Ze zijn een match made in heaven. Zeker tijdens de koudere maanden van het jaar is kaneel een van onze favoriete ingrediënten om in onze (bak)recepten te verwerken. Voor deze pannenkoeken combineer je havermout met volkorenmeel. Ze zijn luchtig met een crèmige textuur binnenin en proeven dankzij de appel lekker zoet. Met dit receptje maak je ze eenvoudig zelf!
1 februari betekent voor velen de start van een alcoholvrije maand, in België ook wel bekend onder de campagnenaam 'Tournée Minerale'. Deze 5 redenen geven je de nodige motivatie om deel te nemen én vol te houden.
De gevaarlijke combinatie van excessief sporten en een te lage energie-inname.