Voeding

Do’s & don’ts voor de vegetarische loper

Vegetarisch eten en sporten gaan prima samen. Je moet er alleen op letten dat je voldoende ijzer, vitamines B en eiwitten binnenkrijgt.
De man met de hamer, die kom je liever niet tegen tijdens een loopwedstrijd. De auteurs van Het Geheim van Hardlopen geven tips om hem te ontlopen.
Komende herfst- en wintermaanden krijg je via deze voedingsbronnen jouw portie vitamines binnen.
Hier bij RunningBE trakteren we je graag af en toe met een lekker en gezond receptje. Vandaag geven we je bord een exotisch tintje met een heerlijke poké bowl!
Respecteer de basisregels om je lichaam van (de juiste) energie te voorzien.
De kans bestaat dat je al weleens van het FODMAP-dieet gehoord hebt. Zo krijgen mensen die aan het prikkelbaredarmsyndroom lijden vaak het advies om bepaalde voedingsmiddelen te mijden om hun klachten te verminderen. Maar uit onderzoek blijkt dat dit voedingspatroon ook voor lopers nuttig kan zijn.
In 'Vast wel!' geven Brenda en Marieke je praktische tips en down-to-earth informatie over periodiek vasten, je vetverbranding, hormonen, bewegen, je ademhaling en ontspanning. Ook vind je er meer dan 30 gluten- en zuivelvrije recepten terug. Hieronder delen ze alvast hun recept voor een Indonesische topper: gado gado!
Wie goed wil presteren, moet ook goed herstellen. De juiste voeding helpt je daarbij. Zoals deze lekkere bananennotenbroodjes!
Deze donuts maak je op basis van havermout en bananen.
Een zelfgemaakte sportsmoothie is een eenvoudige manier om je dagelijkse inname van gezonde voedingsstoffen te boosten. Zo kan je niet alleen beter presteren, het is nog lekker ook!
Deze rijstcake bevat een mooie combinatie van complexe koolhydraten en snelle suikers voor een snelle en continue energievoorziening. Vandaar: het recept.
Geen tijd of zin om je ontbijt klaar te maken, maar wil je toch gezond de dag beginnen? Haal je inspiratie uit volgende voedzame en makkelijke receptjes. Er komt geen kook- of bakproces aan te pas!
Diepvriesfruit is makkelijk, vaak goedkoper en heel gezond. Tips om zelf met diepvriesvruchten aan de slag te gaan!
Dat groene thee heilzaam is voor lopers is al langer bekend. Maar een nieuw Amerikaans onderzoek heeft aangetoond dat zwarte thee drinken ook aanzienlijke gezondheidsvoordelen met zich meebrengt.