Voeding

Spierpijn verminderen? 3x natuurlijke pijnstillers

Drie natuurlijke alternatieven om spierpijn tijdens en na de inspanning te verzachten.
Deze voedingsmiddelen kunnen maag- en darmklachten veroorzaken en zet je beter niet op je menu vlak voor een belangrijke training of wedstrijd.
Wat is je bloedsuikerspiegel precies en waarom is het zo belangrijk om hem stabiel en gezond te houden?
Eitjes hebben voor jou als loper veel gezondheidsvoordelen. We zetten ze op een rijtje!
Maart en april zijn de eerste maanden waarin we opnieuw kennismaken met het aangename lenteweer. Het ideale moment om die (vaak zware) winterse kost in te ruilen voor een lichte lunch, snack of maaltijd. Deze gezonde chocolade-courgettecake is een perfect tussendoortje om deze periode - zonder schuldgevoel - van te genieten!
Koolhydraatarme diëten worden alsmaar populairder, waardoor er tegenwoordig veel verwarring heerst over het gegeven of je al dan geen koolhydraten nodig hebt. Maar is dat wel een terechte bedenking? Zijn alle koolhydraten slecht? En welke koolhydraatbronnen zijn wél slimme keuzes voor sporters?
Je metabolisme (of stofwisseling) stimuleren is belangrijk voor een gezond lichaam én om die extra kilocalorieën makkelijker te verbranden. Zo doe je dat!
Suikers heb je nodig om te sporten. Heel wat bewerkte voedingsmiddelen bevatten echter 'verborgen' suikers en die zijn niet zo gezond. Gelukkig bestaan er een aantal goede natuurlijke suikervervangers!
We hebben het al vaak aangehaald: herstel is een vorm van training. En op dat vlak is ook voeding belangrijk.
Genieten zonder schuldgevoel: pure chocolade heeft zowel positieve effecten op je sportprestatie als je algemene gezondheid.
Vezels zijn essentieel voor een goede spijsverterering, een stabiel gewicht en je algemene gezondheid. Een voedingspatroon met voldoende vezels verkleint het risico op chronische aandoeningen, zoals diabetes type 2 en cardiovasculaire ziektes.
Een sterk immuunsysteem is belangrijk om tal van ziektes te voorkomen en virussen te bestrijden. Met de juiste voeding kan je je weerstand een boost geven. Wij helpen je alvast op weg met het volgende lijstje.
Tussendoortjes behoren tot een gezond en evenwichtig voedingspatroon en kunnen een geweldige energieboost aan je training geven. Slim snacken is de boodschap!
De lente is in het land! Dat betekent dat het hoog tijd is om die winterkilo's kwijt te spelen. Deze seizoensgroenten en -fruit kunnen je daarbij een handje helpen.
De laatste maaltijd op de avond voor je marathon kan een grote impact hebben op je prestatie van de volgende dag. Deze richtlijnen kunnen helpen om de juiste maaltijd samen te stellen.