Voeding

Blessure: wat kan je eten om het herstelproces te versnellen?

Gezellig aperitieven met een lekker drankje en wat hapjes erbij: wie doet dat niét graag? Deze 3 aperitiefhapjes zijn lekker en ook nog eens gezond. It's apero'clock!
Om gewicht te verliezen is een combinatie van evenwichtige voeding en lichaamsbeweging een must. Maar ook wat je drinkt kan een impact hebben: zo kunnen bepaalde drankjes effectiever zijn in de strijd tegen overtollige kilo's dan andere. Daarom zetten we 8 gezonde drankjes die bijdragen aan een gezond gewicht op een rij.
Veel (top)sporters nemen weleens ORS. Misschien link je deze afkorting niet meteen aan sport, want ORS blijkt babyvoeding te zijn. Een huis-tuin-en-keukentruc voor duursporters, of toch niet?
Heel wat lopers trekken graag 's ochtends hun loopschoenen aan. Maar hoe voed je je lichaam het best voor dit soort trainingen? En moet je überhaupt wel iets eten?
Zin in een zoete chocoladesnack? Deze brownies maak je makkelijk zelf. Ze zijn overheerlijk en je hebt er maar 5 ingrediënten voor nodig!
Wil je je productiviteit doorheen de dag boosten? Maak dan een ontbijtje met havermout, walnoten en blauwe bessen!
Hoeveel en welke micronutriënten dragen bij aan een afgetraind lichaam?
Energie nodig? Of op zoek naar een snelle recuperatie- of ontbijtshake? Probeer deze gezonde eiwitshake met banaan en amandelmelk!
Wat en wanneer je het beste eet, hangt af van het type training dat je gepland hebt. Met deze tips voorzie je je lichaam van de juiste energie- en recuperatiebronnen voor en na elke loopsessie.
Je mag je trainingsschema nog zo nauwgezet volgen: als je voedingsstrategie niet juist zit, zal de gewenste progressie uitblijven. Deze veelgemaakte voedingsfouten kan je voortaan dus beter vermijden.
Ben jij ook dol op chocolademuffins,of gewoon alles met chocolade? Goed nieuws want je kan deze lekkernijen ook op een gezonde manier klaarmaken!
Plantaardige melkvarianten zijn nog nooit zo populair geweest. Je vindt tegenwoordig tal van variaties: sojamelk is natuurlijk de bekendste, maar ook havermelk en notenmelk kom je steeds meer tegen. Hier lees je hoe je zelf gezonde notenmelk kan maken!
Dankzij deze micronutriënten en voedingsbronnen haal je meer uit je slaap.