Voeding

5 prestatiebevorderende eigenschappen van watermeloen

Watermeloen en warm weer: een perfecte combinatie! Maar wist je dat deze hydraterende vrucht ook heel wat gezondheidsvoordelen voor lopers biedt?
Wanneer moet je nu snelle of trage suikers opnemen om goed te presteren? En hoe kan je je koolhydraatreserve opnieuw aanvullen?
Bij warm weer snakken we met z'n allen naar verfrissende tussendoortjes. Met deze twee ijsreceptjes brengen we alvast wat verkoeling.
Waarom je misschien wel niets hoeft te eten of drinken, maar het al volstaat om je mond met bepaalde voedingsstoffen enkel te spoelen als je je prestatie wil verbeteren.
Een açaí bowl is een heerlijke, supergezonde bowl die je vaak tegenkomt in hippe ontbijt- en lunchgelegenheden. Je kan het ook makkelijk thuis maken. Ideaal voor lopers!
We verliezen gemiddeld 2 à 3 liter vocht elke dag. Wie veel sport en dus extra zweet, heeft zelfs nog meer vochtverlies. Dit moet gecompenseerd worden door voldoende te drinken.
De zomer brengt heel wat verleidingen met zich mee, zoals rijkelijke BBQ’s, verfrissende ijsjes en terrasjes met de nodige cocktails of biertjes. We hoeven je niet te vertellen dat deze niet bepaald goed zijn als je je gewicht op peil wil houden of gewicht wil verliezen. Gelukkig komt de zomer ook met gezonde alternatieven, rijk aan verzadigende voedingsvezels, eiwitten en water. Deze combinatie zorgt ervoor dat je minder snel weer honger (en trek) krijgt én dat je ook na de zomermaanden nog in je loopoutfit kan. Volgende voedingsmiddelen zet je dus maar beter op je boodschappenlijstje!
Volgens onderzoek helpt dit populaire keukenkruid je lichaam af te koelen, waardoor je beter presteert in warme omstandigheden.
Volgens onderzoekers verbetert dit dieet jouw prestaties.
Een kopje koffie voor het lopen kan prestatiebevorderend werken, op voorwaarde dat je maat houdt. Bij warm weer kan je er een ijskoffie van maken! Ook ideaal na het lopen, als verfrissende beloning.
Er bestaat natuurlijk niet zoiets als 'minder goed' of 'ongezond' fruit, maar er bestaan wel slimmere fruitkeuzes als je wat gewicht wil verliezen. We zetten 6 slanke toppers op een rijtje.
De Belgische zomer, daar hoort traditioneel een potje mosselen bij. Mosselen zijn heel gezond, dus schep gerust nog een portie bij!
Lekkere, gezonde en snelle receptjes: daar zijn we goed in bij RunningBE! Deze keer staat er een koude soep op basis van groene groentjes op het menu. Héérlijk verfrissend na het lopen!
Blijf koel en vermijd die onbedwingbare trek naar zoet met deze voedende (en lekker makkelijke) receptjes!