Voeding

Daarom is citrusfruit zo gezond!

Citrusvruchten zijn echte vitaminebommetjes. Hier zijn 5 goeie redenen om lekker veel sinaasappelen, mandarijntjes, pompelmoezen, citroenen & co op het menu te zetten!
Hoeveel proteïne moet je eten na een training om spiermassa te kweken? Moet je meteen na je krachttraining een proteïneshake drinken? Dragen eiwitten bij aan een verhoogde vetverbranding? In dit artikel geven we je een overzichtje van de rol van eiwitten, goede eiwitbronnen en beantwoorden we drie veelgestelde vragen over spieropbouw en proteïne.
Sinterklaas komt eraan ... En dat betekent een overvloed aan speculaas of kruidnoten. Grijp je al snel (en iets te veel naar wens) naar de voorverpakte varianten in de supermarkt? Ga dan eens aan de slag met onderstaand receptje, zodat je ook op een gezonde manier van al dat lekkers kan genieten.
Om goed te kunnen lopen, is het belangrijk dat je gezond en evenwichtig eet. We zetten 5 supervoedingsmiddelen voor hardlopers in de kijker.
Pompoen is een ware seizoenstopper, lekker en goed voor je gezondheid. Inslaan die handel en aan de slag ermee!
Wanneer weet je of je daadwerkelijk nood hebt aan nieuwe voedingsstoffen of het eerder trek is en je dat koekje toch maar beter links laat liggen?
De meeste voedingstekorten herken je door een gebrek aan energie, zowel tijdens je looptrainingen als in het dagelijkse leven. Daarnaast beïnvloeden tekorten ook je weerstand en je recuperatievermogen. Beter vermijden of snel behandelen dus! Hier krijg je een overzichtje van de 5 meest voorkomende tekorten bij lopers en de beste voedingsbronnen om die te verhelpen.
Frietjes van de frituur behoren tot de favoriete lekkernijen van velen. Maar ze bevatten veel ongezonde vetten en zout. Hierdoor loop je een verhoogd risico op hart- en vaatziekten. Gelukkig bestaan er gezonde, lekkere alternatieven voor dat pakje friet!
Geen sport zonder gezonde voeding. En dat hoeft niet altijd ingewikkeld zijn. Zoals deze ontbijtshake/recuperatiedrank.
Huidige trends, zoals het ketodieet, staan sceptisch tegenover de consumptie van koolhydraten, waarbij we brood, bananen of havermout vaker links laten liggen. Maar is dat wel zo verstandig?
Na een inspanning moet je je reserves opnieuw aanvullen. Deze pastasalade is daarvoor uitstekend geschikt en kan je zeer makkelijk bereiden.
Vitamine C is cruciaal voor een sterke weerstand en een goede algemene gezondheid. Het zit vooral in groenten en fruit. Check dit lijstje zodat je geen tekort oploopt.
In de winkel heb je keuze tussen heel veel verschillende energierepen. Maar je kan zulke repen ook gewoon zelf maken. Dat doe je op deze manier ...
Op 1 november is het World Vegan Day. Veganisme wordt ook bij sporters steeds populairder. Kan je met een veganistisch voedingspatroon net zo goed of zelfs beter presteren? In dit artikel gaan we er dieper op in.
Tijdens de herfstmaanden is pompoen de ideale groente om in stoofpoostjes, ovenschotels en andere hartverwarmende recepten te verwerken. Maar wat dacht je om met deze veelzijdige groente ook je pannenkoeken een gezonde twist te geven?