Voeding

Recept: lekkere en gezonde kaneelbroodjes

Tip voor een smakelijk tussendoortje: een 'verantwoorde' versie van de bekende Zweedse cinnamon rolls!
Dit eenvoudige en lekkere gerecht helpt je lichaam om snel te herstellen na een training of wedstrijd. Easy does it!
Pannenkoeken zijn een geschikte keuze om je lichaam van energie te voorzien, zeker bij koudere temperaturen. Ontdek snel het recept voor deze (winterse) sportpannenkoeken.
Deze zeven voedingsmiddelen zijn ideale ontbijtproducten en vergroten je focus en productiviteit doorheen de dag.
Eet jij 's ochtends altijd hetzelfde? Probeer dan eens dit alternatief. Ex-wielrenster Emma Pooley deelt haar recept voor worteltaartpap, een ideaal ontbijt voor een lange, rustige training. Dit recept zit boordevol energie en voorziet je een hele dag van koolhydraten.
Het doet zoveel deugd om jezelf te verwennen met comfort food, zeker wanneer het buiten donker en koud is. En ja, dat kan op een gezonde manier.
Op wat moet je letten als je een tussendoortje wil nemen, zonder dat het een effect heeft op je gewicht? Wij tippen 7 voedzame snacks die zorgen voor een verzadigd gevoel en de nodige energie.
Voedzaam en rijk aan vocht: soep is een uitstekende keuze voor lopers. Bovendien is het verwarmend, wat goed van pas komt nu het kouder wordt buiten. Wij geven tips én een recept om extra te genieten van je soepmoment!
Chocolade: er zijn er maar weinigen die het niét lusten. Goed nieuws, want de donkere variant heeft veel troeven voor lopers! We zetten ze op een rijtje.
Met deze producten houd je je grijze massa gezond en gelukkig. Eet jij ze al?
Een voedzame combinatie van koolhydraten, eiwitten en vezels.
Dagelijks 57 gram amandelen eten zorgt ervoor dat je na een zware sportieve inspanning minder spierschade hebt en dat je je minder vermoeid voelt. Dat blijkt uit een onderzoek van de Appalachian State University.
Dit is een eenvoudig en snel recept voor een lekker en gezond tussendoortje of ontbijt. Zeker eens proberen!
Zie jij door de bomen het bos niet meer en stel je jezelf de vraag wat je nu écht het beste voor en na het sporten kan eten? Wij geven een handig overzicht met basisrichtlijnen en voedingsmiddelen om het perfecte (sport)boodschappenlijstje samen te stellen. Zowel voor duur- als krachttrainingen.
Een alcoholische consumptie, een pintje na de training of een glas rode wijn omdat je het verdiend hebt, hoort voor velen bij een evenwichtige levensstijl. Maar misschien heb je al wel gemerkt dat je zin in alcohol afneemt naarmate je je trainingsvolume opdrijft.