Voeding

Deze voeding geeft je energie tijdens een training of wedstrijd

Een vraag waar veel lopers mee worstelen: wat moet ik precies eten en drinken tijdens een (lange) looptocht? Wij weten het antwoord!
Tip voor een smakelijk tussendoortje: een 'verantwoorde' versie van de bekende Zweedse cinnamon rolls!
Volgende 8 voedingsbronnen dragen bij aan je dagelijkse eiwitbehoefte.
Een simpel receptje met eiwitrijke Griekse yoghurt en gesmolten donkere chocolade.
Met deze voedingsgewoonten en -tips draag je zorg voor je hart.
Dat gezond eten belangrijk is voor goede sportprestaties, weten we allemaal. Er zijn heel wat voedingsmiddelen die een supergezonde reputatie hebben maar het helaas niet zijn of slechts in beperkte mate. Vijf 'gezonde bedriegers' op een rijtje!
Op wat moet je letten als je een tussendoortje wil nemen, zonder dat het een effect heeft op je gewicht? Wij tippen 7 voedzame snacks die zorgen voor een verzadigd gevoel en de nodige energie.
Appel en kaneel. Ze zijn een match made in heaven. Zeker tijdens de koudere maanden van het jaar is kaneel een van onze favoriete ingrediënten om in onze (bak)recepten te verwerken. Voor deze pannenkoeken combineer je havermout met volkorenmeel. Ze zijn luchtig met een crèmige textuur binnenin en proeven dankzij de appel lekker zoet. Met dit receptje maak je ze eenvoudig zelf!
Deze rijstcake bevat een mooie combinatie van complexe koolhydraten en snelle suikers voor een snelle en continue energievoorziening. Vandaar: het recept.
Van zoute popcorn tot rijstpap: met deze richtlijnen en recepten van sportdiëtistes snack je slim na een avondtraining.
Het is wetenschappelijk bewezen dat cafeïne de prestaties verbetert. Veel duursporters gebruiken cafeïne daarom als een energiebooster. Dit is vaak in de vorm van koffie of cafeïnepil voorafgaand aan een looptraining. Toch hebben deze oplossingen nadelen, waardoor ze minder geschikt zijn voor een optimale prestatie. In dit artikel onderzoeken we de voordelen van First Energy Gum, de cafeïnekauwgom, die een krachtige energieboost biedt zonder nadelige effecten.
Snack slim met deze simpele tussendoortjes, rijk aan antioxidanten, en versterk je weerstand.
Of je nu meer spieren wil, een hongerklopje wil vermijden of je algemene gezondheid wil verbeteren: je dag beginnen met een eiwitrijk ontbijt kan je bij al deze wensen helpen.
Wanneer weet je of je daadwerkelijk nood hebt aan nieuwe voedingsstoffen of het eerder trek is en je dat koekje toch maar beter links laat liggen?
Een sterk immuunsysteem is belangrijk om tal van ziektes te voorkomen en virussen te bestrijden. Met de juiste voeding kan je je weerstand een boost geven. Wij helpen je alvast op weg met het volgende lijstje.