Gezondheid

In 5 stappen naar meer energie ’s morgens

Heb jij ook veel moeite om 's morgens je bed uit te komen en op gang te geraken? Je bent niet de enige! Met deze tips krijg je meer energie bij het opstaan.
Helaas laat de zon zich in België niet altijd van haar beste kant zien, waardoor veel mensen te kampen hebben met een tekort aan Vitamine D. Met enkele tips kan je zorgen voor extra Vitamine D!
Een nieuwe studie toont aan dat 30 minuten bewegen cognitieve vermoeiheid kan tegengaan.
Pumpkin spice latte’s mogen dan wel hip zijn: de chai latte bevat alle hartverwamende voordelen van klassieke herfstkruiden. Chai Latte bestaat uit zwarte thee met melk en kruiden, waaronder kardamon, kaneel, kruidnagel, steranijs en zwarte peper. Dankzij de vele ontstekingsremmende kruiden in chai latte kan het drankje zelfs je hartgezondheid verbeteren.
Het tijdstip waarop je sport kan een invloed hebben op het verkleinen van je risico op diabetes type 2, dat blijkt uit onderzoek van het Leiden Universitair Medisch Centrum (LUMC).
Lopen brengt heel wat gezondheidsvoordelen met zich mee. Een van die voordelen? Het proces van ouder worden vertragen. Lopen houdt je namelijk op verschillende manieren jong!
Balans is een ontzettend belangrijke indicator om iemands gezondheid in te schatten en levensverwachting te voorspellen. Dat blijkt uit een Braziliaans wetenschappelijk onderzoek.
Als je 4 trappen van gemiddeld 15 treden kan beklimmen in minder dan anderhalve minuut, zit je wel goed. Doe je er langer over? Dan kan je beter een dokter raadplegen.
Je traint harder en let meer op wat je eet. Toch toont de weegschaal geen lager gewicht. Hoe kan het dat je aankomt als je eigenlijk probeert af te vallen? Deze 6 mogelijke oorzaken kunnen je gewichtstoename verklaren.
Een goede slaapkwaliteit is cruciaal voor élke sporter van élk niveau. Zonder een goede nachtrust zal je niet goed herstellen van je training en je doelen minder snel behalen.
De tijd vinden om te sporten is niet altijd even makkelijk. Gelukkig kunnen dagelijkse activeiten, taken en klusjes helpen om je bewegingsdoelen te behalen. Als je eens geen tijd vindt om je loopschoenen aan te trekken of genoodzaakt bent om je fitnesstraining over te slaan, mag je een van onderstaande 5 activiteiten ook gerust als een work-out beschouwen.
Wandelen is booming en dat is niet zonder reden: het is een toegankelijke manier om dagelijks wat meer te bewegen en zo je algemene gezondheid te verbeteren. Ook is het een makkelijke manier om wat overtollige kilo’s te verliezen of om op een gezond gewicht te blijven. Maar hoeveel stappen moet je nu écht zetten om die kilo’s eraf te houden?
In ons lichaam bevinden zich ontelbaar veel bacteriën. Voor alle duidelijkheid: die hebben we nodig. Zowel voor onze algemene gezondheid als voor onze sportprestaties.
Oktober is de internationale actiemaand in de strijd tegen borstkanker. Studies toonden reeds aan dat lichaamsbeweging het risico op bepaalde type kankers, waaronder borstkanker, verkleint. Maar maakt het ook uit hoeveel we sporten?