Voeding

Bewezen: sportdrank met deze kleur doet je sneller en verder lopen

Je prestatie op een simpele manier verbeteren? Kies dan voor deze kleur van je sportdrank en haal er je voordeel uit.
Krijg je van slaatjes wel voldoende energie en hoe zorg je ervoor dat je er geen darmkrampen van krijgt? Enkele tips!
Volgens de Internationale Atletiekfederatie zijn er 5 supplementen waaruit sporters uit atletiekdisciplines, zoals lopen, voordeel halen. Twee daarvan zouden ook een positief effect hebben op de prestaties van langeafstandlopers.
Deze heerlijke recuperatieshake met banaan, havermout en pindakaas maak je in no-time.
Deze vijf micronutriënten helpen je botten gezond te houden.
Sommige mensen eten bewust geen pasta of aardappelen meer omdat ze die voedingsmiddelen als dikmakers beschouwen. Maar klopt dat wel?
Bananenbrood is een verstandig tussendoortje voor lopers. Door de trage koolhydraten is het de ideale remedie tegen 'een hongerke' en goed voor je energiepeil. Bovendien is het makkelijk om zelf te maken!
Doordat je tijdens je sportsessie heel wat kilocalorieën verbrandt, zou je in principe ook meer honger hebben. Toch kan het zijn dat je helemaal geen trek hebt na je training. Hoe komt dat?
Vitamine D is een van de weinige vitamines die ons lichaam zelf kan aanmaken. Wij leggen uit hoe je je vitamine D-niveau op peil kan houden en waarom dat zo belangrijk is.
Een recept voor overheerlijke pannenkoekjes. Makkelijk te maken en gezond!
Lopers en hun havermout. Het is een geslaagd huwelijk. Havermout zit dan ook boordevol gezonde eigenschappen en levert je de nodige energie om je trainingen mee af te werken.
Als je nooit bananen eet, kan je weleens een groot gezondheidsbevorderend effect van dit fruit mislopen.
Pannenkoeken, dat smaakt altijd! Probeer eens deze lekkere en gezonde havermoutpannenkoeken, ideaal voor sporters.
Dat gezond eten belangrijk is voor goede sportprestaties, weten we allemaal. Er zijn heel wat voedingsmiddelen die een supergezonde reputatie hebben maar het helaas niet zijn of slechts in beperkte mate. Vijf 'gezonde bedriegers' op een rijtje!
Met deze voedingsgewoonten en -tips draag je zorg voor je hart.