Training

3 veelgemaakte fouten om te vermijden op je rustdag

Hersteldagen vormen een cruciaal onderdeel van elk trainingsprogramma. Even wat gas terugnemen klinkt vrij eenvoudig, maar er zijn een aantal dingen die je beter in je achterhoofd houdt als je optimaal wil herstellen.
Loop jij met een hartslagmeter? Hou er dan rekening mee dat verschillende factoren je hartslag kunnen beïnvloeden.
Voordat je je inschrijft voor een marathon, is het een goed idee om na te gaan of je daadwerkelijk klaar bent voor de mythische afstand van 42,195 km. te lopen Maar hoe weet je dat? Deze checklist kan je helpen beslissen.
Verruil je binnenkort je loopschoenen voor skilatten? Zorg dan dat je je lichaam goed voorbereidt om stijve spieren en eventuele blessures te vermijden.
Dit is het effect van amper 60 seconden bewegen op je gezondheid.
Wil je weten hoe het gesteld is met je fitheid en gezondheid? Deze checklist geeft je een overzicht van wat je moet kunnen, van je twintigste tot je zeventigste.
Lopen in de winter kan de nodige uitdagingen met zich meebrengen, maar het levert je wel veel voordelen op. Hou er echter rekening mee om ook extra aandacht te besteden aan je herstel na een winterse loopsessie. Dat doe je met deze tips.
Ochtendloopjes hebben veel voordelen. Zelfs als je geen ochtendmens bent, kan je leren om er ten volle van te genieten!
Voormalig profatlete Axelle Dauwens gaf in een eerder magazine van RunningBE oefeningen mee om voor en na je training te doen. Zo warm je je spieren efficiënt op en zorg je voor een geschikte cooling-down om stramme spieren na je work-out te vermijden.
Lopen is de meest toegankelijke sport en toch kan lopen in het begin niet zo simpel zijn dan dat het op het eerste gezicht lijkt. Met volgende tien tips helpen we je op weg en mag je jezelf binnenkort een loper noemen. Want geloof ons: iedereen kan lopen. Ook jij!
Deze vorm van HIIT-training is de perfecte krachttraining om buiten in de koude te doen.
Uit wetenschappelijk onderzoek blijkt dat yoga bijdraagt aan een gezonder gewicht. Hier lees je hoe dat juist komt.
De knie is een bijzonder ingenieus gewricht, maar ze is ook kwetsbaar. Wat is het geheim voor knieën zonder pijn en hoe maak je ze sterker? RunningBE ging op consultatie bij de kniespecialist.   
Polar Electro, de wereldleider in persoonlijke begeleiding voor fitness, sport en gezondheid, heeft haar rapport "2022: Reflected data insights" gepubliceerd. Het rapport biedt altijd interessante data op vlak van sport- en slaapgewoontes en is ook een benchmark waarmee gebruikers hun trainings- en slaapgegevens kunnen vergelijken met verschillende trends in hun land en wereldwijd. Hier belichten we de opvallendste cijfers wereldwijd én specifiek voor België.
Met dit advies maak je van lopen dit jaar een gewoonte (ja, nu echt)!