Training

Helpt (rustige) yoga bij je gewichtsdoelen?

Uit wetenschappelijk onderzoek blijkt dat yoga bijdraagt aan een gezonder gewicht. Hier lees je hoe dat juist komt.
De knie is een bijzonder ingenieus gewricht, maar ze is ook kwetsbaar. Wat is het geheim voor knieën zonder pijn en hoe maak je ze sterker? RunningBE ging op consultatie bij de kniespecialist.   
Polar Electro, de wereldleider in persoonlijke begeleiding voor fitness, sport en gezondheid, heeft haar rapport "2022: Reflected data insights" gepubliceerd. Het rapport biedt altijd interessante data op vlak van sport- en slaapgewoontes en is ook een benchmark waarmee gebruikers hun trainings- en slaapgegevens kunnen vergelijken met verschillende trends in hun land en wereldwijd. Hier belichten we de opvallendste cijfers wereldwijd én specifiek voor België.
Met dit advies maak je van lopen dit jaar een gewoonte (ja, nu echt)!
Wissel tijdens je training lopen met wandelen af en haal er je voordeel uit. Want wandelpauzes zijn nuttig voor iedere loper, van elk niveau. In dit artikel geven we je drie goede redenen mee.
Door je wandelpauze in te korten, werk je aan je conditie - zonder dat je je kilometeraantal hoeft te verhogen.
Onderzoek wijst op gezondheidsvoordelen van extreem korte en intensieve inspanningen doorheen de dag.
Een nieuw jaar betekent nieuwe goede voornemens maken ... en in het beste geval ook uitvoeren en volhouden. Misschien is 'meer gaan lopen' één van die voornemens voor jou? Jammer genoeg is het de komende maanden voor en na school of werk donker. Daarom geven we je enkele tips om het veilig te houden ...
Heb je een tijdje je loopschoenen niet aangetrokken, maar wil je er in het nieuwe jaar weer vol voor gaan? Hou dan rekening met deze tips als je op zoek gaat naar je conditie van voor je rustperiode.
Ben je te oud om te beginnen met lopen? Het antwoord is natuurlijk niet! Het is nooit te laat om kennis te maken met de wondere wereld van het lopen. Het enige dat je nodig hebt is een goed paar loopschoenen, een positieve mindset en slimme trainingsaanpak.
Hoofdpijn, misselijkheid, een verhoogde hartslag: het zijn de typische symptomen van een kater. De beste tip tegen een kater is natuurlijk om die in eerste instantie te vermijden. Maar wat kan je doen als je er een hebt?
Heel wat lopers staan niet te springen om te gaan lopen in de regen of bij koude temperaturen. Zeker als beginnend loper zijn deze herfstige en wintserse omstandigheden niet ideaal. De beslissing om toch je sportkleren aan te trekken en naar buiten te gaan, heeft alles te maken met motivatie. Het goede nieuws? Motivatie is trainbaar. Daarom delen we 10 heldere tips die je helpen om de komende periode je motivatie hoog te houden.
Welk trainingstype is (niet) interessant om die overtollige kilo's sneller kwijt te geraken?
Zelfs ’s werelds beste atleten trainen regelmatig in team. In het Keniaanse Iten komen de snelste lopers ter wereld samen om samen te werken in pacing groepen en zich zo voor te bereiden op belangrijke westrijden. Dat mag niet verbazen: in groep lopen brengt heel wat voordelen met zich mee. En niet enkel op fysiek vlak: ook mentaal kan samen lopen je beter en sterker maken. Hier lees je waarom het goed is om je loopvrienden regelmatig op te trommelen of je in te schrijven bij een loopclub.
Deze zes loopgewoontes leer je best zo snel mogelijk af. Hier lees je hoe.