Gezondheid

Eén groot neveneffect als je geen bananen eet

Als je nooit bananen eet, kan je weleens een groot gezondheidsbevorderend effect van dit fruit mislopen.
Wetenschappers van de Universiteit van Oxford hebben vastgesteld dat mensen die weinig of geen vlees eten een lager algemeen risico op kanker vertonen.
Met deze voedingsgewoonten en -tips draag je zorg voor je hart.
De balans tussen gewichtsverlies en gewichtstoename wordt grotendeels bepaald door wat je eet, hoeveel je eet en in welke mate je beweegt. Maar een belangrijke factor wordt daarbij vaak over het hoofd gezien. Ook wanneer je eet, lijkt een rol te spelen. Dit is wanneer je best (niet) eet.
Heb je vaak trek in iets zoets of zouts en grijp je iets te snel naar die ongezonde snack? Met deze 10 tips temper je die bekende 'food cravings' op korte én lange termijn.
First things first: gewichtsverlies op lange termijn vraagt om een verantwoorde aanpak op vlak van voeding en lichaamsbeweging. Maar er zijn wel extra trucjes die kunnen bijdragen waarmee je nét dat tikkeltje sneller overtollige kilo's kan kwijtspelen. Volgende slimme hacks worden vaak naar voren geschoven door voedings- en bewegingsexperts én zijn bovendien erg simpel om toe te passen.
Deze video toont je een ideale set stretchoefeningen die je makkelijk aan je bureau kan uitvoeren.
Snelle en trage suikers, allicht heb je er al eens van gehoord. Wat zijn de verschillen tussen beide? En in welke voedingsproducten zitten deze suikers?
Hoeveel je tijdens je tienerjaren sportte, speelt ook een rol om het risico op latere leeftijd te beperken.
De bestandsdelen in koffie hebben mogelijks een positief effect op obesitas.
Dat lopen heilzaam is, wist je wellicht al. Maar volgens een wetenschappelijke studie leveren onze loopsessies al gezondheidsvoordelen op met wekelijks 50 minuten rustig lopen!
Toegenomen ernstige fysieke vermoeidheid is bij zestigplussers een indicator voor een naderend levenseinde. Tot die bevinding zijn wetenschappers van de Universiteit van Pittsburgh gekomen. De remedie: gezond in beweging blijven!
Deze vier (simpele) voedingsmiddelen zijn rijk aan vezels en eiwitten: twee belangrijke voedingsstoffen voor een plattere buik.
'Vet' heeft vaak een slechte reputatie: het wordt onder meer gelinkt aan obesitas, een verhoogde cholesterol en verhoogde bloeddruk. Vetarme diëten zijn echter niet het antwoord om gewicht te verliezen en deze gezondheidsproblemen te vermijden ... Je hebt namelijk vetten nodig om gezond te zijn.
Dat de natuur heilzaam werkt, is - natuurlijk - geen nieuws. Maar dat zelfs erg korte periodes in een natuurlijke omgeving bijdragen aan een gelukkiger gevoel is, is een interessante bevinding om je voordeel uit te halen.