Voeding

Gezonde BBQ-tips voor lopers

Pak het barbecueseizoen slim aan, zodat je kan genieten van al dat lekkers - zonder dat je loopprestaties of gezonde levensstijl eronder lijden.
Niet te weinig, niet te veel: een optimaal ontbijt samenstellen voor de hectische ochtend van een loopwedstrijd is een kunst op zich. Wie zich op D-day weleens heeft vergrepen aan een te rijkelijk ontbijt of - even erg - wie geen hap door de keel kreeg, weet dat de gevolgen nefast kunnen zijn. In het nieuwste runningBE magazine geven we samen met sportdiëtiste Jana Camphens enkele vuistregels en recepten mee om je ideale wedstrijdontbijt samen te stellen.
Veel sporters hebben na een stevige trainingssesie minder trek. Best verrassend gezien je toch heel wat kilocalorieën verbrand hebt ... Hoe komt dat en wat dat betekent voor jouw gewichtsverlies?
We weten dat voeding een cruciale rol speelt in onze gezondheid. Maar wat kunnen we nu het beste eten als we gezond ouder willen worden?
Eiwitpoeders zijn niet enkel nuttig voor zij die vaak in het krachthonk te vinden zijn. Elk type sporter moet voldoende eiwitten binnenkrijgen - of je nu optimaal wil herstellen van je training of net wat meer spieren wil kweken.
Deze eenvoudige salade met knapperige groenten, feta en een zachte avocadodressing is alles wat je nodig hebt voor gezonde lunch of lichte avondmaaltijd.
Op 6 mei vieren we Anti-Dieetdag. Een 'feestdag' die wij bij runningBE graag vieren want wij weten: diëten heeft geen zin. Je kan beter elke dag gezond en gevarieerd eten.
Bladerunner Jacky Hunt-Broersma voltooit 104 opeenvolgende marathons en zamelt daarbij 50.000 dollar in voor het goede doel van de 'Amputee Blade Runners', een organisatie die blades aankoopt voor lopers met een amputatie.
Probeer deze limoen-avocadotaart, bosbessen clafoutis of aardbeien-kwarktaart. Met gezonde taarten is het elke dag feest!
Al eeuwenlang wordt groene thee gedronken overal ter wereld. Het heeft veel gezondheidsvoordelen, zeker ook voor lopers.
Eiwitten zijn essentieel om het spierherstel te bevorderen en spiermassa op te bouwen. Maar wanneer eet je ze nu het best als je meer spieren en kracht wil?
Je iced coffee of espresso in combinatie met proteïne als ontbijt of recuperatieshake na je training? Dit moet je weten over 'proffee', het drankje dat razend populair werd dankzij TikTok.
Inspiratie nodig voor je ontbijt? Probeer eens een van deze 2 eiwitrijke ontbijtjes! Ze zijn niet alleen gezond maar ook nog eens heel lekker. Voor een goed begin van de dag!
Hou je van zoet en eet je graag af en toe een dessertje? No problemo! Wij schotelen je 2 gezonde versies van dessertklassiekers voor.
Slaap, angst en depressie - magnesium heeft een positieve invloed op ze alle drie. En velen - vaak ook sporters - hebben er een tekort aan.