Voeding

Bewezen: pasta eten zorgt voor een gezonder voedingspatroon

Misschien heb je geen extra reden nodig om pasta te eten, maar de conclusie uit deze studie is toch best verrassend.
Koken en eten volgens het seizoen heeft veel voordelen. Je brengt meer variatie in je menu, je bespaart geld én seizoensproducten zijn beter van smaak en kwaliteit. Deze heerlijke lunchsalade maak je met een groente die momenteel volledig in 't seizoen is: rode biet!
Koffie is erg populair in de sportwereld. Heel wat atleten zweren dan ook bij hun kopje(s) koffie als energiebooster. Hoe haal je er de meeste voordelen uit?
In plaats van kant-en-klare energierepen te kopen in de winkel, maak je ze beter zelf. Veel lekkerder én gezonder!
Als je net een looptocht achter de kiezen hebt, stopt het niet. Vanaf dat moment begint je herstel. Maar wanneer moet je er ten laatste mee beginnen?
Waarom en hoe deze voedingsmiddelen bijdragen aan jouw algemene gezondheid én prestaties.
Op wat moet je letten als je een tussendoortje wil nemen, zonder dat het een effect heeft op je gewicht? Wij tippen 7 voedzame snacks die zorgen voor een verzadigd gevoel en de nodige energie.
Pompoen is dé herfstgroente bij uitstek. Ideaal dus om er dit seizoen je voordeel uit te halen!
Van krampen tot misselijkheid of een opgeblazen gevoel: maag- en darmklachten zijn nooit aangenaam, en al helemaal niet tijdens je training of wedstrijd.
Zoveel koolhydraten moet je eten voor en tijdens een marathon.
Wanneer je stress en angst wil verminderen, kan je veel dingen proberen: yoga, therapie, een lange loopsessie, ... Maar heb je ook al eens gekeken naar de rol van je voeding?
Ondermijn jij je prestatie door (een van) deze fouten te maken? Zo pak je ze aan om zowel je loopcomfort te verhogen als je prestatie zelf te verbeteren.
Geen fan van sportgels en -drank of verteer je specifieke sportvoeding niet goed tijdens het lopen? Dan kan je je energieniveau ook op peil houden met natuurlijke basisproducten die je terugvindt in de supermarkt.
Zowel voeding als lichaamsbeweging spelen een rol bij spierbehoud én -opbouw. Wil je graag wat meer spieren? Doe dan geregeld aan sport en haal je energie uit volgende eiwitbommetjes voor een snellere spiergroei.
Ben jij iemand die doorgaans niet veel belang hecht aan een (goed) ontbijt, omdat je er geen tijd voor hebt of omdat je gewoonweg niet veel honger hebt in de ochtend? Misschien moet je die gewoonte toch eens veranderen ...