Voeding

Hoe werkt een marathondieet en wat is de invloed ervan?

Wie deelneemt aan een marathon moet uiteraard in een goede conditie verkeren. Maar voeding is absoluut ook belangrijk. Hans van Dijk en Ron van Megen, auteurs van Het Geheim van Hardlopen, belichten daarom het marathondieet.
Bewegen op het werk, het is bij veel bedrijven helaas nog niet ingeburgerd. Voor degenen die uitsluitend hun pc en bureaustoel zien, geven we volgende tips om je gewicht onder controle te houden.
Trainen en je gewicht onder controle houden, het is niet voor iedereen even makkelijk. Polar Balance moet daar verandering in brengen.
De komende dagen hollen we weer van het ene feest naar het andere. Hoe vermijd je dat je het nieuwe jaar ingaat met enkele kilo's meer? Voedingsdeskundige Jolien Lewyllie van Energy Lab geeft enkele nuttige tips!
Heb je een vraag over (sport)voeding? Donderdagavond 24 september beantwoordt voedingsdeskundige Jolien Lewyllie ze allemaal op de Facebook-pagina van Energy Lab!
Voldoende drinken voor, tijdens en na het lopen is belangrijk. Zeker in de zomer, maar eigenlijk heel het jaar door. Paul Van Den Bosch van Energy Lab legt nog eens piekfijn uit welke drank je op welke moment moet gebruiken. Schol!
Trace is een nieuwe app waarmee iedereen looproutes op basis van een tekening kan uitstippelen en delen. Bekijk hier het filmpje en ontdek hoe de app werkt.
Nu de zon opnieuw wat meer van de partij is en het kwik flink stijgt, zijn de ijsjes terug van weggeweest. Ook lopers mogen zichzelf wel eens belonen met de bevroren lekkernij. Maar bestaat er zoiets als gezond ijs? En welke soorten zijn het vriendelijkst voor je lijn en je sportieve prestaties?
Wanneer drink je wat als sporter? AA Drink biedt een overduidelijk antwoord met het TIME-OF-USE plan dat voortaan direct op de verpakking advies geeft welke sportdrank wanneer moet gebruikt worden.
Spelt wint meer en meer aan populariteit. We zien het al jaren in de natuurvoedingswinkel, maar tegenwoordig vind je bij de warme bakker ook speltbrood. Het wordt getipt als een van dé voedingstrends in 2015, maar is het ook echt gezonder dan gewone tarwe?
De laatste week voor een marathon is erg belangrijk. Terwijl je de trainingen afbouwt, verdient je voeding nu extra aandacht. We geven je enkele tips voor een optimale koolhydratenstapeling!
Zijn vitaminepreparaten nodig of overbodig? Vitamine D is een van de uitzonderingen waarvan we kunnen zeggen dat extra inname gewenst kan zijn. De auteurs van de 'Het Geheim van Hardlopen'-rubriek gaan er deze week dieper op in.
Dextro Energy verruimt haar assortiment sportvoeding voor de duursporter. Nieuw voor 2015 is de Sport-snack, een energiereep met twee soorten koolhydraten en verkrijgbaar in twee smaken.
Voel je je de ochtend van een wedstrijd misselijk? Dan kan cola helpen! Dat was althans het geval bij de Nederlandse atlete Jip Vastenburg.
Wetenschappers van Nestlé zijn druk in de weer om een voedingssuplement te ontwikkelen dat het metabolisme kan versterken. Hierdoor zou het mogelijk worden om meer calorieën te verbranden zonder dat daar fysieke beweging tegenover staat.