Gezondheid

Waarom zijn walnoten fijn voor je brein?

Dagelijks een portie walnoten eten verlaagt je stressniveau, verkleint de kans op depressie en dementie en is goed voor je darmflora. Tot die conclusie zijn wetenschappers van de University of South Australia gekomen.
Gepieker over sociale verplichtingen, financiële zorgen bij het kopen van cadeaus en werk dat blijft liggen houden ons wakker in de eindejaarsperiode. Hoe kan je de stress van de feestdagen counteren?
Zij die graag wat gewicht willen verliezen, zullen de koudere dagen plots heel wat aangenamer vinden.
Inwoners uit Scandinavische landen zijn vaker gelukkiger dan wij uit de Lage Landen, zelfs als ze minder daglicht dan wij te zien krijgen. Wat is hun geheim en wat kunnen we van hen leren om zelf mentaal sterker herfst en winter te trotseren en ons gelukkiger te voelen?
Het lezen van dit artikel zou je kunnen helpen om binnen het kwartier in slaap te vallen. Hopelijk niet omdat het saai en slecht geschreven is, maar wel omdat we erin uitleggen welke techniek de Canadese wetenschapper Luc Beaudoin bedacht heeft om tot een goede nachtrust te komen.
Heb jij ook veel moeite om 's morgens je bed uit te komen en op gang te geraken? Je bent niet de enige! Met deze tips krijg je meer energie bij het opstaan.
Helaas laat de zon zich in België niet altijd van haar beste kant zien, waardoor veel mensen te kampen hebben met een tekort aan Vitamine D. Met enkele tips kan je zorgen voor extra Vitamine D!
Een nieuwe studie toont aan dat 30 minuten bewegen cognitieve vermoeidheid kan tegengaan.
Het tijdstip waarop je sport kan een invloed hebben op het verkleinen van je risico op diabetes type 2, dat blijkt uit onderzoek van het Leiden Universitair Medisch Centrum (LUMC).
Balans is een ontzettend belangrijke indicator om iemands gezondheid in te schatten en levensverwachting te voorspellen. Dat blijkt uit een Braziliaans wetenschappelijk onderzoek.
Als je 4 trappen van gemiddeld 15 treden kan beklimmen in minder dan anderhalve minuut, zit je wel goed. Doe je er langer over? Dan kan je beter een dokter raadplegen.
Je traint harder en let meer op wat je eet. Toch toont de weegschaal geen lager gewicht. Hoe kan het dat je aankomt als je eigenlijk probeert af te vallen? Deze 6 mogelijke oorzaken kunnen je gewichtstoename verklaren.
Wandelen is booming en dat is niet zonder reden: het is een toegankelijke manier om dagelijks wat meer te bewegen en zo je algemene gezondheid te verbeteren. Ook is het een makkelijke manier om wat overtollige kilo’s te verliezen of om op een gezond gewicht te blijven. Maar hoeveel stappen moet je nu écht zetten om die kilo’s eraf te houden?
In ons lichaam bevinden zich ontelbaar veel bacteriën. Voor alle duidelijkheid: die hebben we nodig. Zowel voor onze algemene gezondheid als voor onze sportprestaties.
Loont het de moeite om je stappen te tellen voor een betere gezondheid en een lager gewicht?