Materiaal

Heel wat lopers dragen tijdens een wedstrijd kledij met reclame van hun sponsor(s). Als het van een Amerikaanse producent afhangt, worden dat binnenkort interactieve shirts met een led-scherm.
De Amerikanen halen alles uit de kast om de Jamaicaanse spurters te kunnen kloppen op de Olympische Spelen. Kledingfabrikant Nike creëerde voor de gelegenheid het nieuwe Turbospeed sprintpak.
Nike en TomTom hebben een nieuwe versie van hun loophorloges aangekondigd. Alle Nike+-horloges worden uitgerust met het NikeFuel-meetsysteem.
Geen kleurrijke reclame en schreeuwerige slogans voor Mizuno. Met 'The Mezamashii Project' lanceert de Japanse schoenenfabrikant een campagne die focust op de kern van het lopen.
Loophorloges kunnen je tegenwoordig alle denkbare informatie geven tot in de kleinste details. Sigma hecht echter ook nog het nodige belang aan de basis met de SC 6.12, een pure stopwatch.
The North Face lanceert met TracKING een prestatiegerichte app die lopers de mogelijkheid biedt hun vrienden digitaal uit te dagen via sociale media en hun prestaties weer te geven.