Adidas biedt excuses aan voor ongevoelige mail na Boston Marathon

Het bedrijf stuurde een mail naar de deelnemers van de marathon van Boston. Deze mail had als onderwerp: 'Gefeliciteerd, je hebt de Boston Marathon overleefd!'. Dat was echter geen goed idee.
Een ongelukkige woordkeuze volgens verschillende socialmediagebruikers. Ze vonden dit niet kunnen en uitten meteen hun ongenoegen bij het sportmerk met een waterval aan boze tweets. Adidas heeft zich intussen verontschuldigd in een e-mail en met een tweet. ‘Het spijt ons heel erg. Het is duidelijk dat we niet nadachten over de ongevoelige zin in de e-mail die we gisteren verstuurden. We verontschuldigen ons voor de fout.’
In 2013 ontploften er twee bommen in de buurt van de finish bij de Boston Marathon. Hierbij kwamen drie mensen om het leven en raakten meer dan 260 mensen gewond. Dan oogstte Adidas een tijdje geleden meer lof met dit reclamefilmpje, ook al had de sportgigant het niet zelf gemaakt.

Like this article? Share it!

Misschien vind je deze ook interessant?