2018 volgens Strava: het verschil tussen mannen en vrouwen

2019 is begonnen, maar sta ons toe om nog eens terug te kijken naar vorig jaar. Hoe zag 2018 er bijvoorbeeld uit op Strava?

Strava, de sociaalnetwerksite voor sporters, maakt aan het einde van elk jaar een overzicht met de opvallendste trends op basis van de gegevens die hun gebruikers uploaden. Het gaat over veel gegevens. Heel veel gegevens. Wereldwijd registreerden we liefst 21.781.323 loopsessies via Strava, 70 procent meer dan het jaar voordien. De gemiddelde Strava-loopsessie was trouwens 6,6 kilometer lang.

Bij de vrouwelijke Strava-gebruikers was ‘lopen’ de populairste sport in 2018. Ze gaven 90 miljoen loopsessies in, tegenover 50 miljoen fietsmomenten. Bij de mannen was de verhouding anders. Daar registreerde Strava 382 miljoen fietssessies, tegenover 234 miljoen loopmomenten. 

Qua afstanden was er weinig tot geen verschil in populariteit. Bij mannen en vrouwen was de halve marathon het populairst in 2018, gevolgd door de marathon en de 10 kilometer. 

Like this article? Share it!

Misschien vind je deze ook interessant?