De organisatie pakte uit met een parcours dwars door de mooie parken van het Heizelplateau. De deelnemers passeerden, afhankelijk van deelname aan 5 of 10 Miles, onder meer langs het Atomium, Brussels Expo, het Planetarium en het Kasteel van Laken met start en aankomst in het Koning Boudewijnstadion.
Het grootste deel van de 2.000 deelnemers stond aan de start van de 10 Miles en er waren zelfs enkele sportievelingen die zowel de 5 als 10 Miles voor hun rekening namen. AG stond met een grote delegatie van ongeveer 240 collega’s aan de start.
De AG Brussels 10 Miles stond compleet in het teken van de AG Memorial Van Damme. Ook de Smurfen – de mascottes van de AG Memorial – waren van de partij zijn en iedere loper kreeg bovendien een leuk gepersonaliseerd AG Memorial Van Damme startnummer.
Om zijn visie op het actieve leven kracht bij te zetten, en met het doel om zoveel mogelijk landgenoten aan het bewegen te krijgen, lanceerde AG Insurance de ‘AG 10 Miles Series’. In de drie grootsteden waar de verzekeraar een hoofdzetel heeft – Brussel, Antwerpen en Charleroi – kunnen enthousiastelingen dezelfde iconische afstand lopen.