The North Face pakt na outdoorkleding, -benodigdheden en -schoenen nu dus uit met TracKING. Avontuurlijk ingestelde deelnemers die de applicatie downloaden, krijgen toegang tot een exclusieve onlinecommunity van gelijkgestemde lopers en hikers op de Facebook-pagina van The North Face Europe, waar je huidige en vorige resultaten in een persoonlijke prestatiebibliotheek geregistreerd worden zodat je ze kunt vergelijken met die van je vrienden.
Alle deelnemers kunnen hun resultaten ook laten meetellen voor wekelijkse wedstrijden en zo prijzen van The North Face winnen. Dat kan zowel door het snelst te hebben gelopen, het hoogste punt te hebben bereikt of de grootste afstand te hebben afgelegd.
In tegenstelling tot andere prestatiegerichte apps maakt TracKING gebruik van een algoritme om gegevens te verwerken die worden verkregen via de interne gps-antennes van het mobiele toestel. Op deze manier kan de positieve hoogte worden berekend en wordt op de resultatenpagina van de deelnemer benadrukt hoeveel energie een steile wandeling kost in vergelijking met een looppartij op vlak terrein over dezelfde afstand.
Bovendien voert de geactiveerde applicatie een reeks API-calls uit naar Wikipedia om geogelokaliseerde gegevens te verkrijgen over nuttige plaatsen in de omgeving waar de deelnemers zich op dat ogenblik bevinden. De positie van de deelnemers in de rangorde wordt vermeld op hun persoonlijke Facebook-dashboard op de Facebook-pagina van The North Face Europe.
“Onze missie voor mobiele activatie bestaat erin verkenning, prestaties en een gemeenschapsgevoel te verenigen”, zegt Michele Scarano, hoofd digitale marketing voor Europa, het Midden-Oosten en Afrika bij The North Face. “De applicatie TracKING werd ontwikkeld voor onze fans om te leven volgens het motto ‘Never Stop Exploring’, het ethos van het merk, en hen de mogelijkheid te bieden hun resultaten te delen met onze community en hiervoor te worden beloond.”