Schema: halve marathon in 2 uur

Ben je toe aan het langere werk, maar komt een marathon nog te vroeg? Dan is de halve marathon het ideale alternatief.

Ongeveer een jaar geleden bracht Nike enkele atleten en wetenschappers samen met als doel een marathonloper 42,195 kilometer te laten afgleggen in minder dan 2 uur. Dat lukte net niet. Niet dat we jullie onderschatten, maar een marathon in 2 uur is voor jullie allicht ook wat hoog gegrepen. Toch maakte Energy Lab-trainer Paul Van Den Bosch een Breaking 2-schema, weliswaar voor de halve marathon.

Zoals steeds koppelt Van Den Bosch enkele startvoorwaarden aan dit schema: “Wie hieraan begint, moet een wedstrijd van 16 kilometer in 1u30″ kunnen lopen. En op training is het geen probleem om regelmatig 75 minuten aan een stuk onderweg te zijn.” De coach van Energy Lab wijst tot slot nog op de wekelijkse belasting: “Weet dat er 3 tot 4 trainingen per week op je wachten en dat je daarin 30 tot 35 kilometer moet afleggen.”

Het trainingsschema vind je in ons maartnummer, of hier digitaal.

Like this article? Share it!

Misschien vind je deze ook interessant?

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief en ontvang een code voor gratis sportdrank van Vitalic


De codes worden wekelijks op vrijdag verstuurd naar de nieuwe nieuwsbriefaanmeldingen.