Woensdagavond – twee weken na de officiële lancering in New York met ambassadeur Usain Bolt – werd Puma’s jongste running-baby voorgesteld aan de verzamelde pers. Na de ontvangst in het hoofdkwartier in de Sea Containers aan de Thames werd de aanwezige journalisten een volledige Puma-outfit aangemeten. Inclusief de gloednieuwe Puma Ignite.
Mark Miles, product manager van Puma, licht toe. “Dit is een geweldige lancering en met Usain Bolt hebben we een geweldige ambassadeur”, klinkt het. “Vanaf 5 maart ligt de schoen in de rekken. De Puma Ignite is het resultaat van negen jaar intensief werken. Lichter, goedkoper (109,95 euro, red.), jeugdig en innovatief. De Ignite Foam-zool zorgt voor een maximale energy return en de ForEverFoam-techniek in de hiel vergroot de duurzaamheid.”
Puma-atleten en lopers Chris Thompson en Susan Partridge kunnen alleen maar beamen. “Mijn eerste ervaring met de Puma Ignite is top”, aldus Thompson. “Ik heb het gevoel dat je deze schoen voor elk soort training kan aantrekken. En dat gevoel heb ik niet vaak. Hij voelt erg comfortabel aan.” Ook marathonloopster Partridge is lovend. “Het instant comfort is inderdaad opmerkelijk. Ik loop al tien jaar marathons en ik kan me niet herinneren dat ik al zo’n goeie eerste indruk heb ervaren.”
Na het officiële gedeelde werden de journalisten in drie groepen verdeeld, om vervolgens met de taxi koers te zetten richting Leadenhall Market, het startpunt. Het opzet van de wedstrijd was simpel: elk team moest aan de hand van een tip de volgende locatie vinden en daar zo snel mogelijk naartoe lopen. Op die volgende locatie kreeg het team een nieuwe tip. In totaal moesten er drie checkpoints bereikt worden. Goed voor een afstand van 4,5 kilometer.
Running.be moest uiteindelijk vrede nemen met de tweede plaats, maar keerde toch met een tevreden gevoel huiswaarts. De eerste kennismaking met de Puma Ignite was hartelijk. Een prima loopschoen met een uitstekende demping en een garantie op een comfortabel gevoel. Mathijs Boesten, marketing manager performance bij Puma Benelux, gelooft rotsvast in het product. “We hebben nog nooit zo groots een schoen gelanceerd. Naast dit persmoment trekt het team het hele jaar door naar verschillende wereldsteden voor de Ignite Your City-tour. We willen Puma nadrukkelijk profileren op de running-markt en deze eerste Ignite is een grote stap.”
Een fotospecial van de voorstelling op het hoofdkwartier en in de straten van Londen volgt later deze week.