Reclame voor Reebok-sportschoenen verbannen

Een Britse consumentenvereniging heeft reclames voor sportschoenen van Reebok verbannen. Ze zouden de verwachtingen over beloofde gespierde benen en stevigere billen bij elke stap niet kunnen inlossen.

Deze EasyTone schoenen van Reebok zouden de verwachtingen niet inlossen volgens de ASA. (foto reebok)
Er bestaan ondertussen al heel wat varianten gezondheidsschoenen die beloven je beenspieren extra te trainen tijdens het stappen. Eentje daarvan is de EasyTone van Reebok.

De Britse waakhond ‘Advertising Standards Authority’ (ASA) bestudeerde de beloften die het sportmerk maakte in twee reclames. De organisatie concludeert daaruit dat de beweringen misleidend zijn.

De theorie achter de EasyTone is dat het lichaam harder moet werken om stabiel te blijven tijdens het lopen en wandelen door de speciaal ontwikkelde zool met ronding. Bij de bilspieren zou dat 28 procent zijn, bij beenspieren 11 procent. ASA zegt echter dat er geen enkel wetenschappelijk bewijs is dat deze beweringen of cijfers kan ondersteunen.

Bekende fans van dit soort schoenen zijn topmodel Helena Christensen, zangeres Nicole Scherzinger en de Braziliaanse schone Bar Refaeli.

Like this article? Share it!

Misschien vind je deze ook interessant?