Puma experimenteert momenteel met de Foap photostock-service in Zweden en Noorwegen. Het deed een oproep aan de gebruikers van het community platform om aan de hand van een aantal missies foto’s te uploaden. Een voorbeeld van zo’n missie voor lopers is bijvoorbeeld ‘aanzetten voor een sprintje’.
Eens geplaats op Foap kunnen andere gebruikers de foto’s beoordelen. De fotograaf met de hoogste beoordeling ontvangt een geldbedrag. Voor Puma is deze werkwijze vooral interessant omdat het de foto’s zo makkelijk kan inzetten voor marketingacties, zoals de ‘Nature of Performance’-campagne die begin dit jaar gestart is en zich richt op lopers, teamsporten en fitnessers.
“Met Foap kunnen we een bibliotheek aan content verzamelen en tegelijkertijd zorgen voor extra betrokkenheid door fans de foto’s te laten beoordelen. Dat was voor ons interessant”, aldus Rutger Hagstad, sports marketing manager bij Puma.
Puma betaalt lopers om foto’s te delen
Puma biedt lopers een geldbedrag aan in ruil voor het delen van hun foto's. Die worden gebruikt in de wereldwijde campagne 'Nature of Performance'.
- TEKST: runningBE
- FOTO'S: runningBE