Nike loopt in de kijker

Nike heeft een nieuwe en innovatieve reclamecampagne gelanceerd in Kopenhagen. Facebookfans konden er een kunstwerk laten inkleuren, hetgeen symbool staat voor het personaliseren van loopschoenen via NikeiD.

Het kunstwerk, ingekleurd naar de wensen van de facebookgebruikers van Nike Free Run 2 iD. (foto nike)
In de Deense hoofdstad werd een reusachtige en niet ingekleurde Nike iD-affiche opgehangen met daarop een tekening van een paar loopschoenen van Nike. Vervolgens ging in een periode van twee weken een team van graffitikunstenaars aan de slag om de affiche in “real-time” in te kleuren op basis van de reacties van facebookgebruikers die op een specifiek voor de campagne ontworpen facebook-pagina (Nike Free Run 2 iD) hun favoriete schoendesign konden selecteren.

Via deze pagina kunnen de gebruikers zelfs een speciale toepassing downloaden die hen toelaat om hun schoenen te personaliseren en deze onmiddelijk aan te kopen via NikeiD.com.

Like this article? Share it!

Misschien vind je deze ook interessant?