Aan de Guldenvlieslaan 12 in Brussel opende Asics onlangs zijn eerste brand store van 182 m² groot. Een primeur voor het Japanse merk, dat met dit winkelconcept later ook wil uitpakken in Berlijn, Tokio, Seoel, Brisbane en Berlijn.
Asics probeerde in onze hoofdstad een ‘stedelijke, easy going-sfeer’ te creëren. Het deed daarvoor onder meer een beroep op Brinkworth, een design conultancybureau uit Londen. In de winkel zelf vallen onder andere de touchscreens op. Zij helpen je de juiste loopschoen te kiezen. Leuke extra: de schoen die je op basis van jouw voorkeuren het best past, licht op aan de fysieke schoenmuur. Je kan in de winkel ook een grondige voetanalyse laten doen als je niets aan het toeval wil overlaten bij je schoenkeuze.
Op een andere touchscreen speelt Asics de socialmediatroef uit. Een Runkeeper-heatmap geeft namelijk de populairste loopparcours van Brussel weer. Zeker de moeite om eens binnen te springen, lijkt ons. Zeker nadat we onze journaliste Josefien spraken. Zij was aanwezig op de opening van deze winkel en schreef haar ervaringen neer op haar blog.
Via deze fotoreeks kan je al eens binnenkijken bij deze brand store. Bovenstaand filmpje is een impressie van de opening.
De brand store van Asics is open van maandag tot en met zaterdag van 10u tot 19u.