Lopers kiezen voor kleine schoenenmerken

Steeds meer lopers laten de grote schoenenmerken in de steek. Door modieuze schoenen op de markt te brengen zijn ze hun geloofwaardigheid bij de echte sportfanaten wat kwijtgeraakt.

Eddy D’hondt: ‘Grote schoenenmerken worden te veel vereenzelvigd met streetwear’
Volgens manager Eddy D’hondt van de gespecialiseerde loopschoenenzaak Runners Service Lab richten echte lopers zich steeds meer tot relatief kleinere, meer gespecialiseerde merken. “Ze praten daarover met elkaar. Als een sportman tevreden is met een bepaald model, lijken ook anderen dat eens te willen proberen”, aldus D’hondt in Het Nieuwsblad.

“Merken als Adidas zijn bij echte lopers hun geloofwaardigheid wat kwijt, door al die modieuze schoenen die niet echt voor de sporter bedoeld zijn. Doordat ze almaar nieuwe schoenen op de markt brengen, hebben ze veel kosten. Een mal voor zo’n nieuwe schoen kost 50.000 euro per maat.”

“De grote schoenenmerken worden te veel vereenzelvigd met streetwear in plaats van met echte sportschoenen. Adidas bijvoorbeeld ziet dat zelf nu ook wel in en begint nu ook weer een reeks topschoenen te maken. Ze hebben dat nodig om hun geloofwaardigheid bij sportmensen terug te vinden.”

Like this article? Share it!

Misschien vind je deze ook interessant?