Loop thuis de marathon van Honolulu

Wie droomt er niet van een exotische marathon op zijn palmares te schrijven? Dankzij de moderne technologie is die droom dichterbij dan ooit!

De Nederlandse consultant Peter Sprenger ziet virtual reality als een van de tien belangrijkste sportmarketingtrends voor 2016. Op SportNext.be voorspelt hij dat sporters dit jaar massaal deze virtuele concepten ontdekken. Zij moeten zich niet langer verplaatsen om deel te nemen aan een sportevenement.

Greg Broekmans, verantwoordelijke running bij Golazo Sports, staat veel sceptischer tegenover deze nieuwe vorm van wedstrijden: “Volgens mij is er maar een beperkte markt voor. Dan denk ik aan mensen die graag willen deelnemen aan een van de Big Five-marathons (New York, Boston, Londen, Chicago en Berlijn), maar er niet in slagen om een startticket te bemachtigen. In zo’n situatie kan een virtuele wedstrijd een alternatief zijn”” Maar in dat geval mis je volgens Broekmans iets belangrijks: “Beleving! Je kan toch niet zeggen dat je de Belfius Brussels Marathon gelopen hebt, als je niet echt door of langs het Jubelpark, het Koninklijk Paleis, het Ter Kamerenbos en het Afrikamuseum in Tervuren gelopen hebt? Ook de aankomst op de Anspachlaan ? met duizenden supporters in het hartje van Brussel ? is een unieke belevenis. Bovendien komen er bij die marathon zowat 50 verschillende nationaliteiten aan de start. Dat uitgesproken internationale karakter creëert een onvergetelijke sfeer. Mensen met totaal verschillende achtergronden zijn plots met elkaar verbonden door de sport. En op de loopband werk je je toch maar helemaal alleen in het zweet.”

Like this article? Share it!

Misschien vind je deze ook interessant?