In de nieuwe campagne wordt de reinigende werking van sport op lichaam en geest belichaamd.(foto asics) |
In de nieuwe campagne is ‘Running cleanses your body and mind’ de pay off waarmee de reinigende werking van geest en lichaam op subtiele wijze wordt belichaamd. Atleten lopen hierbij letterlijk door een muur van water waardoor dagelijkse negatieve emoties als stress, twijfels en zorgen worden weggespoeld.
De website van ASICS speelt op een originele manier in op de nieuwe campagne. Wanneer je er je dagelijkse kleine frustraties neerpent, kan je de reinigende werking van lopen aan den lijve ondervinden.
Om met deze nieuwe campagne de juiste consumentengroepen te bereiken, zet ASICS in 2010 een uitgekiende mediamix in van televisie, print, online en pos voor etalages en de winkelvloer. En ook op de door ASICS gesponsorde evenementen zal de zuiverende werking van sport in de schijnwerpers staan.
CONSUMENTENONDERZOEK
Welke consumentengroepen voor ASICS interessant zijn, bleek uit de resultaten van een grootschalig Europees consumentenonderzoek. De zogenaamde Hyperactives, Career Women en Active Parents bleken frequenter te hardlopen, meer geld te besteden aan runningproducten en een brede interesse in sport in het algemeen te hebben.
Door verder onderzoek te doen onder een groot aantal leden van de My ASICS community kwam er heel veel informatie beschikbaar over de hardloopconsumenten, zoals hun aankoop- en bestedingspatroon, hun voorkeur voor off- en online media en hun vrijetijdsbesteding. Met deze kennis in handen kan ASICS de belangrijkste consumenten op de juiste manier en op het juiste moment bereiken.
Bekijk de nieuwe reclamespot op Youtube: