“Ik herinner het me alsof het gisteren was”, zegt Jornet op zijn socialmediakanalen. “in de zomer van 2003 gaf een vriend van een vriend me een paar trailrunningschoenen. Deze man was de marketingdirecteur van Salomon in Spanje. Vanaf dat moment werd Salomon niet alleen sponsor, maar ook levenspartner en werd het team van Salomon – van marketing tot productontwikkelaars – onderdeel van mijn familie.”
“Samen droomden we groots, van het winnen van trail- en skiraces tot het beklimmen van hoge bergen. Ik was in staat om dromen waar te maken die ik niet eens voor mogelijk hield en dat was voor een groot deel te danken aan dit team. Salomon heeft me meer dan de helft van mijn leven vergezeld en ik kan de dankbaarheid die ik daarvoor voel niet genoeg uitdrukken.”
“Het is een waanzinnige reis geweest die eind 2021 ten einde loopt. Dit is niet om naar een ander bestaand merk te gaan, maar om een nieuw project te starten waar ik jullie binnenkort over zal vertellen”, aldus Jornet.
Zal de legendarische Spanjaard – die bijna alle grote ultramarathons, waaronder de Ultra-Trail du Mont-Blanc (UTMB) en de Hardrock 100 meermaals gewonnen heeft en overal parcoursrecords gevestigd heeft – binnenkort een eigen (trail)merk lanceren? Wordt vervolgd …