Joggende dikkerd valt in de prijzen

Het reclamefilmpje waarin Nike een joggende jongen met overgewicht opvoerde is uitgeroepen tot tweede beste commercial van het jaar. Filmpje nog niet gezien? Bekijk het hier!

Het filmpje werd de runner-up in een verkiezing die gehouden word door het reclamemedium AdWeek. Nike koos er met de commercial voor om tijdens de Olympische Spelen niet in te zoomen op de sportieve prestaties van haar topatleten, maar wel op ‘gewone’ mensen die zich dagelijks proberen te overtreffen. En zo werd Nathan Sorrell de ietwat ongewone hoofdrolspeler in ‘Find your greatness’

Het filmpje toont hoe hij zwoegend door de straten van het dorpje London in het Amerikaanse Ohio loopt, terwijl een stem op de achtergrond zegt: “grootsheid is voor ons even vanzelfsprekend als ademen. We zijn er allemaal toe in staat. Iedereen van ons.”

Het clipje werd een enorme hit op YouTube met bijna 1,5 miljoen kijkers, maar lokt ook veel negatieve reacties uit. Heel wat mensen vinden immers dat Nike de zwaarlijvige jongen misbruikt voor commerciële doeleinden. 

Like this article? Share it!

Misschien vind je deze ook interessant?