De cyberaanval heeft de online diensten (websitefuncties, klantenservice, algemene bedrijfscommunicatie, …) van Garmin ernstig geïnfecteerd. “Garmin is onmiddellijk gestart de aard van de aanval te beoordelen en ook herstelprocedures werden meteen in gang gezet”, meldt de gps- en sporthorlogeproducent.
“Er is geen indicatie dat klantgegevens, waaronder ook betalingsinformatie van Garmin Pay, zijn geopend, verloren of gestolen. Bovendien werd de functionaliteit van Garmin-producten niet beïnvloed, behalve de mogelijkheid om toegang te krijgen tot online services.”
“De getroffen systemen worden hersteld en Garmin verwacht dat deze de komende dagen weer normaal zullen werken. Er wordt geen materiële impact verwacht op de activiteiten of financiële resultaten van het bedrijf ten gevolge van de storing.”
“Aangezien de getroffen systemen worden hersteld, verwacht Garmin enige vertraging in de verwerking van de achterstand aan informatie/data. Het bedrijf is dankbaar voor het geduld en begrip van hun klanten tijdens dit incident en verheugt zich erop de klantenservice en uitstekende ondersteuning die eigen zijn aan het merk, weer te kunnen verderzetten.”