Duitse stad roept Belgische hulp in om zich op internationale sportkaart te zetten

Rhein-marathon Düsseldorf, de organisator van de jaarlijkse METRO GROUP Marathon Düsseldorf en de STADTWERKE DÜSSELDORF Kö-Lauf, heeft een strategisch partnership afgesloten met Golazo Groep.

Met deze samenwerking wil de Düsseldorfse METRO GROUP Marathon bekender worden en meer lopers aantrekken uit andere landen van Europa. Dat moet ook de de aantrekkingskracht van het evenement ten goede komen en van de stad Düsseldorf als internationale sportstad en toeristische reisbestemming.

Bob Verbeeck, CEO van Golazo groep, zal het huidige management team van Rhein-marathon Düsseldorf versterken. Jan Winschermann blijft voorzitter, Managing Director en Race Director zoals hij dat ook de voorbije veertien jaar succesvol deed.

Jan Winschermann: “We zijn heel blij om te gaan samenwerken met een professionele partner die al aangetoond heeft dat hij langetermijnconcepten in het lopen, zelfs in een zeer concurrentiële omgeving, kan neerzetten. Gezien Düsseldorf een erg aantrekkelijke regio is, zijn we ervan overtuigd dat we met de steun van Golazo het aantal deelnemers aan onze events en het aantal bezoekers voor de stad Düsseldorf kunnen doen groeien.”

Bob Verbeeck: “We kijken ernaar uit om met Jan en zijn team samen te werken. Het wordt een boeiende uitdaging om de evenementen in Düsseldorf te laten doorgroeien. Maar we zijn niet aan ons proefstuk toe en verwachten dan ook dat we samen met Jan Düsseldorf en de beide evenementen duidelijker op de loopkaart kunnen zetten.”

Golazo Groep versterkt hiermee ook zijn aanwezigheid in Duitsland. Sinds begin 2015 bundelt Golazo sports Germany de belangrijkste loopevenementen in Berlijn. Met de beide evenementen in Düsseldorf erbij, zal Golazo Group in 2016 liefst 75.000 deelnemers in Duitsland hebben.

Like this article? Share it!

Misschien vind je deze ook interessant?