ASICS olympische partner Eurosport

ASICS wordt 'presenting sponsor' voor de uitzendingen van de Olympische en Paralympische Spelen in Londen op Eurosport.

De hieraan gekoppelde multimediacampagne loopt van januari tot november 2012. De nieuwe tv-spotjes van ASICS zullen worden uitgezonden op Eurosport tijdens de Olympische Spelen en het hele jaar door tijdens de belangrijkste marathons. Deze overeenkomst is de laatste fase van een ruimere en meerjarige samenwerking tussen ASICS en Eurosport op het vlak van atletiek op topniveau.

Het Eurosport-kanaal zal de Olympische Spelen 2012 in Londen 24/7 uitzenden, goed voor in totaal 360 uur uitzending, waarvan 10 uur live actie per dag.

De aankondiging van de vernieuwde samenwerking valt samen met de nieuwe internationale merkcampagne van ASICS onder de naam ‘Made Of Sport’. Deze campagne heeft als bedoeling de sport terug te brengen tot haar essentie, door de lange weg naar een persoonlijke overwinning te tonen, die atleten moeten afleggen. Door de nadruk te leggen op deze diepere waarden zoals teamwork, overgave, opoffering, toewijding en passie, toont deze campagne de echte sportervaring van de gewone atleet.

Michael Price, Europese Marketing Director bij ASICS B.V. licht toe: “ASICS en Eurosport zijn de perfecte partners. Wij hebben als doel om de fanatieke fans te bereiken, de consumenten die ervan houden om sport te beoefenen en te bekijken. Eurosport biedt een pan-Europees platform waarmee dit mogelijk is. Ons tv-sponsorprogramma rond de uitzendingen van de Olympische Spelen door Eurosport is de apotheose van vier jaar samenwerking, waarin ASICS is geëvolueerd van het vijfde tot het derde sportmerk in Europa.”

Olivier Fisch, Global Commercial Director bij Eurosport: “Wij zijn opgetogen over de samenwerking met ASICS inzake onze uitzendingen van de Olympische Spelen van 2012 in Londen. Door de sterke punten van het sportmerk ASICS te linken aan het belangrijkste multimediaplatform voor sport Eurosport, vormen we een sterke alliantie, die ASICS als een waarlijk inspirerend merk positioneert. Deze overeenkomst bevestigt de positie van Eurosport bovendien als ideale partner om 360° communicatieconcepten uit te werken voor grote merken.”

Like this article? Share it!

Misschien vind je deze ook interessant?