De My ASICS-app biedt sporters de mogelijkheid om een persoonlijk of gezamenlijk trainingsdoel te stellen. De app stimuleert gebruikers om een datum te bepalen waarop ze het gestelde doel willen behalen, waarna familie en vrienden kunnen worden uitgenodigd om support te bieden tijdens het traject.
Na vaststelling van het doel krijgen sporters ter motivering een interactieve digitale tijdlijn te zien met inspirerende beelden, video’s, artikelen en spreuken die ze in de loop van hun training kunnen aanpassen, personaliseren en ontgrendelen. De content voor de tijdlijn is te vinden in de app-bibliotheek, die vol zit met berichten, video’s en deskundige trainingsadviezen van ASICS.
De app kan ook worden gesynct met de ‘MY ASICS’-trainingsschema’s, waardoor sporters toegang krijgen tot aanpasbare trainingsschema’s, gebruiksvriendelijke routeplanners, deskundige tips en tijdregistratieopties. Omdat de app is gebaseerd op een tijdlijn kunnen gebruikers zelfs terugblikken op wat ze hebben gedaan en kijken hoe ver ze al zijn – een constante aanmoediging om zichzelf te overtreffen.
“Met gebruik van Facebook kunnen sporters hun trainingsresultaten bijhouden, contact houden en communiceren met anderen en elkaar aanmoedigen. Dat creëert de beste balans tussen sociale media en trainingsinstrumenten, waarbij ASICS ‘Journey of Improvement’ de nodige ondersteuning biedt”, aldus Katsumi Kato, Head of Global Sales and Marketing bij ASICS.
De app maakt deel uit van de wereldwijde, door 180 Amsterdam ontworpen tv-, print- en online-reclamecampagne ‘Journey of Improvement’ – een campagne omtrent motivering van alledaagse sporters om hun doelen te bereiken.
ASICS motiveert lopers nu ook via Facebook
Met de gloednieuwe MY ASICS-app kan je nog beter naar je doel toewerken. Je kan je trainingsschema's blijven raadplegen terwijl je supporters je vorderingen kunnen volgen.
- TEKST: runningBE
- FOTO'S: runningBE