ASICS kiest voor strategische samenwerking met Golazo sports

ASICS wil zijn naamsbekendheid in België nog verder vergroten en gaat daarvoor in zee met sportsmarketingbureau Golazo sports.

De samenwerking tussen beide bedrijven is niet nieuw: ASICS is al langer als sponsor betrokken bij tal van loopevenementen die Golazo sports (voorheen octagon cis) organiseert. Niet verwonderlijk, vooral bij de actieve hardloper is ASICS goed ingeburgerd. Nu precies het recreatief lopen enorm in de lift zit, wil ASICS zich ook zo goed mogelijk aan die ‘nieuwe loper’ presenteren.

MEDIACAMPAGNE

In april lanceert ASICS in België een indrukwekkende mediacampagne, ondermeer via bioscoopspots en met enkele ‘mega wraps’ aan gebouwen in Antwerpen en abri’s in Brussel. Die algemene campagne zal door Golazo sports vertaald worden naar pure sportbeleving met een link naar hardlopen en atletiek. Dat gebeurt door gerichte activatie en originele incentives op evenementen, maar evenzeer door een getargette multimedia-aanpak via blogs, direct mailings, emailings en bannering.

Met “My ASICS” biedt het sportmerk gepersonaliseerde online trainingsschema’s aan en wordt er sinds 2002 een heuse running community opgebouwd, zie www.myasics.be.

TIA & DE OLYMPISCHE SPELEN

Een andere belangrijke focus zijn de Olympische Spelen, waarbij ASICS een volledig Olympisch luik met Tia Hellebaut uitwerkt. Ze zal haar voorbereiding op Beijing op film vasteggen. De beelden van Tia maken deel uit van een Olympische website die ASICS met het oog op Peking ontwikkelt. Deze site zal vanaf juli 2008 bereikbaar zijn via www.asics.be.

ASICS DOET LOPEN

In 2008 is ASICS hoofdsponsor van de vier grootste stadslopen in België: ING Antwerp 10 Miles, Dwars door Brugge, Brussels Marathon en Dwars door Hasselt. Door dit partnership bereikt ASICS 50.000 unieke deelnemers en motiveert ASICS honderden, zo niet duizenden atleten in spe om voor het eerst deel te nemen aan een groot loopevenement.

ASICS, SOUND MIND SOUND BODY

Innovatie is bij ASICS al vanaf de oprichting in 1949 een vanzelfsprekendheid. De introductie van nieuwe technologie draagt bij aan verantwoord sporten en staat garant voor een verhoogde sportbeleving. Sport is onmisbaar in een gezonde levensstijl. En dat is waar ASICS voor staat: Anima Sana In Corpore Sano, sound mind sound body, ofwel een gezonde geest in een gezond lichaam.

Like this article? Share it!

Misschien vind je deze ook interessant?