Uit onderzoek blijkt namelijk dat 50% van de lopers vrouwen zijn, maar bijna alle loopschoenen 100% gebaseerd zijn op een mannelijke voet. Anno 2021 moet dit anders, vindt adidas. Het sportmerk zette daarom een volledig vrouwelijk team van ontwerpers en productontwikkelaars aan het werk om de ‘perfecte’ loopschoen te ontwerpen voor de vrouwelijke voet.
Voor de ontwikkeling van de Ultraboost 22 werd nauw samengewerkt met de vrouwelijke hardloopcommunity en testers van adidas om de nieuwe pasvorm te ontwikkelen die perfect aansluit op de vorm en anatomie van de vrouwenvoet. Door middel van hun inzichten en het analyseren van een online database bestaande uit 1.2 miljoen voetscans kreeg het ontwerpteam inzicht in de verschillen in bijvoorbeeld wreefhoogte en hielanatomie.
De Ultraboost 22 geeft door de aanpassingen en de 360°-fit 4% meer energie terug tijdens het lopen dan de Ultraboost 21. De schoen is een belangrijke mijlpaal en opnieuw een bewijs van adidas’ toewijding om vrouwen te helpen om hun beste sportprestatie neer te zetten.
De adidas Ultraboost 22 heeft de volgende specifieke kenmerken:
* LEP: de adidas Linear Energy Push is een evolutie van het torsiesysteem, die optimaal samenwerkt met de middenzool en de nieuw ontworpen buitenzool voor een responsief gevoel.
* Energy Return: de Ultraboost 22 levert 4% meer energieteruggave dan de Ultraboost 21 voor vrouwen door het nieuwe bovenwerk en LEP-torsiesysteem te combineren met de BOOST-tussenzool.
* PRIMEKNIT+: de verfijnde PRIMEKNIT+ zones zijn gemaakt met garen dat 50% Parley Ocean Plastic bevat en zorgen voor een adaptieve pasvorm.
* 360° pasvormverbetering gebaseerd op de vrouwelijke anatomie: de nieuwe pasvorm bevat een smallere hiel, een lagere wreef en behoudt de unieke S-curve hiel, die samenwerkt met de hielcontour zodat de achillespees vrijer kan bewegen.
De adidas Ultraboost 22 is sinds 2 december verkrijgbaar via de adidas app, online en vanaf 9 december in de winkel voor een adviesprijs van 190 euro.