Adidas brengt schoen uit die gebaseerd is op mening van lopers

Weldra ligt er een nieuwe Ultraboost in de winkelrekken. De iconische schoen werd volgens Adidas heruitgevonden in samenwerking met meer dan 4000 lopers. Het resultaat: de Ultraboost 19.

Drie jaar lang luisterde adidas naar wat 4000 lopers zoeken in een loopschoen. De conclusie was duidelijk: een simpelere schoen met minder onderdelen, maar die tegelijkertijd niet inboet op het vlak van de hoge performance van de Ultraboost. De originele loopschoen werd stuk voor stuk uit elkaar gehaald, om uit 17 onderdelen te focussen op 4 essentiële elementen.

De energie-boost – die de middenzool van de nieuwe Ultraboost 19 teruggeeft aan de loper – ligt 20% hoger dan bij zijn voorgangers. Samen met de Torsion Spring zorgt dit voor een prima ondersteuning en wordt de loper haast vooruitgeduwd. De Primeknit 360 voelt dan weer aan als een tweede huid, wat de perfecte combinatie tussen comfort en lichtheid creëert. Dankzij de vernieuwde hiel-frame zorgen deze verschillende elementen ervoor dat de Ultraboost 19 zich perfect aanpast aan elke beweging en optimaal comfort biedt voor elke loper. De schoen richt zich op fervente en occasionele lopers.

De iconische en originele look van de Ultraboost kreeg een upgrade met verschillende nieuwe kleurcombinaties. De schoen is vanaf 21 februari beschikbaar en kost 180 euro.

Like this article? Share it!

Misschien vind je deze ook interessant?