Motivatie nodig? Brooks en Strava houden je in beweging met maandelijks nieuwe challenges

Brooks Running, expert in prestatiegerichte schoenen, is een officiële samenwerking aangegaan met Strava, het bekende sociale netwerk voor sporters. Brooks wordt zo Strava's allereerste, wereldwijde, maandelijkse challenge partner.

Met de samenwerking willen Brooks en Strava lopers van alle niveaus motiveren om (meer) te bewegen en hen te verbinden met mensen die wereldwijd dezelfde passie delen. De ‘challenges’ zijn dan ook een middel om mensen te inspireren om de loopschoenen aan te binden. Deelnemers kunnen op een laagdrempelige manier beloningen verdienen binnen de challenges.

De samenwerking van Brooks met Strava weerspiegelt de natuurlijke fit tussen de twee merken, waarbij de Run Happy-filosofie centraal staat. Lopers over de hele wereld kunnen lid worden van de Brooks Run Club, en deelnemen aan vermakelijke en inspirerende uitdagingen om zo hun looproutine naar een hoger niveau te tillen.

De maandelijkse uitdagingen zijn geschikt voor een breed spectrum aan fitnessniveaus en loopvaardigheden. Deze uitdagingen zijn bedoeld om deelnemers aan te moedigen hun persoonlijke doelen te behalen – van het voltooien van bepaalde afstanden en het verbeteren van het tempo tot het verkennen van nieuwe terreinen. Lopers kunnen in de app hun voortgang in kaart brengen, hun prestaties delen en de interactie aangaan met andere deelnemers.

Run Happy-formule

“We zijn er erg trots om deze reis met Strava aan te gaan als hun eerste wereldwijde maandelijkse challenge-partner”, zegt Melanie Allen, Chief Marketing Officer bij Brooks Running. “Deze samenwerking is gebaseerd op een combinatie van gemeenschappelijke waarden: het promoten van een actieve levensstijl, het koesteren van vriendschap en het verleggen van grenzen. Met onze Run Happy-formule inspireren we lopers van alle niveaus om te gaan lopen en hun passie daarvoor volledig te kunnen uitvoeren.”

Ook Zipporah Allen, Chief Business Officer bij Strava, is enthousiast: “We zijn verheugd om samen te werken met Brooks Running om zo onze wereldwijde uitdagingen kracht bij te zetten. De toewijding die Brooks Running toont voor de productkwaliteit en de hardloopgemeenschap, sluit perfect aan bij onze missie. We zijn ervan overtuigd dat onze samenwerking talloze lopers over de hele wereld zal motiveren om nieuwe ambities te creëren, deze na te streven en te genieten van hun prestaties.”

Eerste uitdagingen warm onthaald door de loopcommunity

In samenwerking met de Ultra Trail du Mont Blanc (UTMB), de meest prestigieuze trailrace ter wereld, lanceerden Brooks en Strava op 21 augustus de “Brooks G.O.A.T” uitdaging. Strava-gebruikers wereldwijd worden uitgedaagd om 1.000 hoogtemeters te overwinnen gedurende 4 weken. De uitdaging zal ook een nieuwe Strava-functie testen; geselecteerde Europese traillopers zullen te zien zijn op de challenge-pagina en kunnen zo in contact komen met de deelnemers van de uitdaging om hen te motiveren om de G.O.A.T (Greatest Of All Time) te worden.

De eerste twee maanden van de samenwerking zijn reeds succesvol gebleken. De uitdaging in juni 2023 – loop 5 kilometer – genereerde 37,5 miljoen impressies en resulteerde in 1,1 miljoen deelnemers, waarbij 77% van de deelnemers voor het eerst deelnam aan de Brooks Challenge. Juli genereerde vergelijkbare resultaten, wat leidde tot een groei van 75.000 naar 125.000 leden in de Brooks Run Club op Strava.

Like this article? Share it!

Misschien vind je deze ook interessant?