ASICS huldigt waarden van de sport

ASICS huldigt in zijn nieuwe reclamecampagne de waarden van echte sport. In 'Made of Sport' staat de weg naar de persoonlijke overwinning van de echte atleet centraal. Bekijk de filmpjes!

Atleten die elkaar respecteren en houden van de uitdaging, de eisen die gesteld worden, de passie en toewijding die nodig zijn om prijzen te winnen die meer waarde hebben dan roem en rijkdom. Dát zijn de waarden van echte sport die ASICS in zijn nieuwe reclamecampagne wil uitdragen.

De reclamefilmpjes tonen een aantal topatleten en amateurs, zoals de Amerikaanse Olympische hordeloper Lolo Jones, de Duitse Olympische kampioen triatlon Jan Frodeno en de Franse trailkampioen Emmanuel Gault.

We zien hoe hard de atleten moeten werken en trainen, op elk niveau. De voice-over tijdens de commercials citeert opvallende uitspraken over de atleten, zoals: “Ik ben gemaakt van alle dagen die je niet ziet. Niet alleen van die je wel ziet” en “Ik ben gemaakt van alles wat nog komt. Niet alleen van wat geweest is.”

Aan het einde van elke commercial wordt de kijker gevraagd: “Are you made of Sport?” of “Ben jij gemaakt van Sport?” als uitnodiging om bij de kijkers zelf na te gaan hoe serieus ze met hun sport bezig zijn.

Michael Price, Marketing Director van ASICS Europe: “We hebben besloten om een campagne te maken die sport terugbrengt tot zijn essentie en om aandacht te besteden aan de diepere waarden; teamwork, opoffering, sportiviteit en toewijding. We denken dat het ons publiek meer zal aanspreken om te zien wat zich achter de schermen bij topsporters en amateurs afspeelt dan te kijken naar de poses en het gedrag van de beroemde supersterren.”

Like this article? Share it!

Misschien vind je deze ook interessant?