De activity tracker heet Vivovit jr 2 en wordt gelanceerd door Garmin. Wie de afbeelding hierboven goed bekijkt, weet meteen dat kinderen de doelgroep zijn. De trackers zijn helmaal in Disney-, Star Wars-, en Marvel-thema. Opvallend is ook dat elk thema een bijbehorende app heeft (die de ouders beheren). Die bevat allerlei opdrachten voor de kinderen, waardoor ze nieuwigheden kunnen vrijspelen. Daarvoor moeten ze elke dag 60 minuten actief zijn. In de app kunnen de ouders ook makkelijk bekijken hoe actief hun kinderen geweest zijn.
Deze Vivovit – met kleurenscherm – kan je dag en nacht dragen en is ook zwemvriendelijk. Bedoeling is dus dat kinderen minstens een uur per dag actief zijn, maar de tracker bevat tal van features om dat aantal op te drijven. Zoals de Toe-to-Toe-stappenuitdaging, waarbij kinderen vriendschappelijke wedstrijdjes stappen tegen leeftijdsgenoten die ook een Vivofit dragen.
De adviesverkoopprijs van deze Vivofit jr is 99,99 euro.