7 coole loopmerken om in de gaten te houden

Er zijn zoveel loopmerken en het is soms moeilijk om loopspullen te kiezen uit dat immense aanbod. Misschien moet je eens kiezen voor een kleiner, opkomend merk? Op ISPO, 's werelds grootste beurs voor sportartikelen en -kledij, sprongen onlangs 7 originele loopmerken in het oog.

Ben je op zoek naar een unieke loopoutfit? Check dan eens deze internationale ‘not-so-mainstream’ loopmerken:

1. Satisfy: premium running brand uit Parijs, geïnspireerd door de wereldwijde, populaire subcultuur van lopers met een zwakke plek voor muziek, mode, design en kunst. Op Spotify vind je een playlist met de favoriete loopnummers van de Satisfy runners!
2. Doxa: technische en hoogwaardige loopkledij, ontworpen in Kopenhagen en geproduceerd in Europa. De kleren zijn aangepast aan alle weersomstandigheden en hebben een trendy, urban look. Doxa steunt de Kenswed Academy in Nairobi, die zorgt dat kinderen die in armoede leven naar school kunnen gaan en aan sport kunnen doen.
3. Willpower: Duits loopmerk dat focust op eenvoudige, esthetische loopkledij. Lees: hoge kwaliteit zonder uitbundige kleuren of een overload aan functionele elementen. Het gaat voor Willpower niet om de strafste tijden lopen, wel om het plezier en voldoening dat lopen geeft. Het merk wil lopers helpen om hun persoonlijkheid uit te drukken, ze willen dat lopers met trots hun kledij dragen!
4. Tracksmith: loopmerk uit Boston, gemaakt door en voor lopers. De stijl is geïnspireerd op de klassieke ‘college look’ in New England, in het uiterste noordoosten van de Verenigde Staten. De traditie herdacht voor lopers die streven naar topprestaties! , zowel amateurs als competitielopers.
5. Territory Run Company: trailmerk uit Portland, Oregon (Verenigde Staten) dat zich richt op ’the wild-hearted’. Doelgroep: lopers die houden van vrijheid, willen ontsnappen aan de drukte van alledag en rust zoeken (én vinden) in de (wilde) natuur. De focus ligt op functionele petten, maar ze hebben ook hoodies, t-shirts en broeken in hun collectie (in limited editions).
6. Janji: de slogan van dit Boston-based loopmerk luidt ‘Run Everywhere’, wat zich vertaalt in loopcollecties met als thema telkens een ander deel van de wereld. Dit gebeurt in samenwerking met lokale designers, wat de kledij echt wel uniek maakt. De mensen achter Janji zijn zeer maatschappelijk geëngageerd en willen iets terugdoen voor de wereld. Daarom wordt een deel van de winst afgestaan aan lokale organisaties die inspanningen leveren voor watervoorziening. Mooi!
7. Ashmei: dit Londens merk staat voor ‘sustainable performance’. Kernwaarden: topprestaties, maatschappelijk engagement en duurzaamheid. Ashmei wil echt een verschil maken met hun producten, zowel voor de atleten als voor de omgeving. Er wordt bijvoorbeeld veel merinowol gebruikt, een natuurlijk materiaal van zeer hoge kwaliteit. Het merk richt zich hoofdzakelijk op duurlopers en trail runners.

Like this article? Share it!

Misschien vind je deze ook interessant?