Begin deze maand vond de New York City Marathon plaats met zo’n 33.000 deelnemers. Tussen de deelnemers was er toch wel een ‘opvallende’ loper: een enthousiaste eend, Wrinkle genaamd. Letterlijk een vreemde eend in de bijt dus.
Het baasje van Wrinkle deelde al meerdere video’s op social media platforms TikTok en YouTube, die Wrinkle’s dagelijkse activiteit tonen. Wrinkle heeft zelfs een officieel Instagram-account. Toch trok haar recente deelname aan de NYC Marathon de meeste aandacht.
De video op TikTok, waarop Wrinkle (op rode schoenen) luid aangemoedigd wordt, heeft ondertussen meer dan 9 miljoen views en duizenden comments. Ook sportmerk adidas reageerde al op de video: “We sturen dit naar ons designteam om een nieuwe eendenschoenencollectie te maken.” Wij zijn alvast fan van het idee. Geef toe: een eend op loopschoenen die deelneemt aan een van de grootste marathons ter wereld doet ons (lopers)hart sneller slaan. Wie de beelden bekijkt, is het ongetwijfeld met ons eens …