NIEUWS

Wie wint het duel? HOKA Mach 5 vs Bondi 8 – de tempomaker vs de kilometervreter

Feit of fabel: moet de tragere Bondi 8 het onderspit delven tegen de snelle HOKA Mach 5?
Ondek het schitterend parcours van het nieuwe Hagelands event. 
Christopher Timmerman geniet van de voorbereidingen op de TCS London Marathon.
Ongewenste spierspasmen tijdens of na fysieke inspanningen in warme omstandigheden wijzen vaak op ernstigere aandoeningen.
Watermeloen en warm weer: een perfecte combinatie! Maar wist je dat deze hydraterende vrucht ook heel wat gezondheidsvoordelen voor lopers biedt?
Een bijzonder vervelend fenomeen: blaren of bleinen. Enkele tips om ze te vermijden en behandelen zijn dan ook ongetwijfeld welkom.
Wanneer moet je nu snelle of trage suikers opnemen om goed te presteren? En hoe kan je je koolhydraatreserve opnieuw aanvullen?
Lopen wordt vaak aanbevolen als je slecht slaapt – hoe komt het dan dat je soms moeilijk in slaap valt na een intensieve training?
Volgens onderzoek is een korte wandeling even doeltreffend als een langere work-out.
In loperskringen wordt er vaak over pronatie gepraat. Weet je niet wat dat precies is? Lees dan zeker verder, want het is belangrijk dat je weet welk pronatietype jij hebt.
Bij warm weer snakken we met z'n allen naar verfrissende tussendoortjes. Met deze twee ijsreceptjes brengen we alvast wat verkoeling.
Merk je dat je vaker een muggenbeet hebt dan de personen met wie je optrekt? Er is een logische verklaring voor.
Waarom je misschien wel niets hoeft te eten of drinken, maar het al volstaat om je mond met bepaalde voedingsstoffen enkel te spoelen als je je prestatie wil verbeteren.
Uit wetenschappelijk onderzoek blijkt dat je je loopprestatie kan verbeteren door je te focussen op externe stimuli.  
Dit gebeurt als je je loopschoenen een tijdje in de kast laat staan ...
Een açaí bowl is een heerlijke, supergezonde bowl die je vaak tegenkomt in hippe ontbijt- en lunchgelegenheden. Je kan het ook makkelijk thuis maken. Ideaal voor lopers!
We verliezen gemiddeld 2 à 3 liter vocht elke dag. Wie veel sport en dus extra zweet, heeft zelfs nog meer vochtverlies. Dit moet gecompenseerd worden door voldoende te drinken.
De warmte, een zware trainingssessie, lang rechtop staan of net te lang stilzitten, ... Al deze zaken kunnen zware benen veroorzaken. Deze vier remedies verlichten de pijn en stijfheid.
Wil je de impact van het warme weer op je loopprestaties beperken? Leer je lichaam dan tijdig te acclimatiseren.
De zomer brengt heel wat verleidingen met zich mee, zoals rijkelijke BBQ’s, verfrissende ijsjes en terrasjes met de nodige cocktails of biertjes. We hoeven je niet te vertellen dat deze niet bepaald goed zijn als je je gewicht op peil wil houden of gewicht wil verliezen. Gelukkig komt de zomer ook met gezonde alternatieven, rijk aan verzadigende voedingsvezels, eiwitten en water. Deze combinatie zorgt ervoor dat je minder snel weer honger (en trek) krijgt én dat je ook na de zomermaanden nog in je loopoutfit kan. Volgende voedingsmiddelen zet je dus maar beter op je boodschappenlijstje!
Volgens onderzoek helpt dit populaire keukenkruid je lichaam af te koelen, waardoor je beter presteert in warme omstandigheden.
Met kinderen in huis kan het best druk zijn. Misschien vind je hierdoor niet altijd de tijd of de energie om te gaan sporten. Maar als je het goed inplant, lukt het wel en trouwens ... Je kunt je kind ook perfect meenemen tijdens het lopen, zelfs een baby.