NIEUWS

Brussels Airport (Half) Marathon: 10.000 loopfanaten uit de hele wereld over nieuw parcours

Nu zondag 2 oktober zakken lopers vanuit de hele wereld en van over heel het land af naar Brussel. De 17e editie van de Brussels Airport Marathon & Half Marathon verwacht om en bij de 10.000 lopers die een volledig nieuw parcours voorgeschoteld krijgen met start onder het Atomium en aankomst op de piste van het Koning Boudewijnstadion.
Vegetarisch eten en sporten gaan prima samen. Je moet er alleen op letten dat je voldoende ijzer, vitamines B en eiwitten binnenkrijgt.
Sommigen gaan lopen in stilte, anderen verkiezen een leuk muziekje in hun oren. Je kan ook hardlopen met een podcast. Zo leer je ook iets bij tijdens het sporten!
De uitgebreide collectie biedt nu meer keuzes voor alle weersomstandigheden.Om steeds veilig en comfortabel op pad te gaan komende donkere maanden.
Soms zit de oplossing in eenvoudige dingen ...
De man met de hamer, die kom je liever niet tegen tijdens een loopwedstrijd. De auteurs van Het Geheim van Hardlopen geven tips om hem te ontlopen.
Na een wekenlange voorbereiding staan Christopher Timmerman (Château Planckaert) en onze redacteur komende zondag aan de start van de TCS London Marathon. Om hun doel - finishen onder de 3 uur - te bereiken werd de voorbije maanden hard getraind onder het toeziend oog van RunningBE en New Balance, officiële partner van de TCS London Marathon. Zowel voor het trainingsschema als de wedstrijd hullen beide lopers zich in de loopkledij van New Balance, met als uithangbord de FuelCell RC Elite v2 wedstrijdschoen.
Moet je je techniek aanpassen als je in de regen loopt? En hoe laad je je er mentaal voor op? Samen met loopcoach Dieter De Bie delen we drie geboden en drie adviezen. 
Komende herfst- en wintermaanden krijg je via deze voedingsbronnen jouw portie vitamines binnen.
Op zaterdag 8 oktober vindt op de Nike Site in Laakdal het sportmedisch congres ‘Born2Run’ plaats. Het informatieve event wordt georganiseerd door de SKA, de vereniging voor Sport- en Keuringsartsen, en biedt een interessant programma voor iedereen met een interesse in de loopsport.
De Liantis Urban Trail Gent komt steeds dichterbij. Op zondag 23 oktober kunnen de deelnemers al lopend verschillende unieke plekken in de Gentse binnenstad verkennen. De opmerkelijke passage langs De Krook is één van de hoogtepunten van een afwisselend parcours.
Dankzij deze video integreer je de core work-out van 's werelds beste marathonloper in je eigen trainingsschema. De oefeningen zijn uitvoerbaar voor elk type loper.
Je kracht, snelheid en flexibiliteit verbeteren én al je lichaamsbewegingen onder controle houden. Een goede ‘proprioceptie’ of positiezin maakt van jou een efficiëntere loper en verkleint het risico op blessures. In het septembernummer van RunningBE magazine leggen we in detail uit wat proprioceptie exact is en hoe je dit ‘zesde zintuig’ kan trainen.
Deze drie bekende oefeningen zijn simpel, doeltreffend en essentieel voor elke loper. Wij leggen uit hoe je ze correct uitvoert. Je hebt er geen extra materiaal voor nodig!
Hier bij RunningBE trakteren we je graag af en toe met een lekker en gezond receptje. Vandaag geven we je bord een exotisch tintje met een heerlijke poké bowl!
Respecteer de basisregels om je lichaam van (de juiste) energie te voorzien.
De Litouwer liep gedurende 24 uur een gemiddelde van 4’30”/km.
De herfst: voor sommigen het favoriete seizoen om in te lopen, voor anderen vormt het eerder een flinke uitdaging. Bij 'slechter' weer de loopschoenen aanbinden, vereist vaak wat meer motivatie en een groter doorzettingsvermogen. Herkenbaar? Lees dan even verder. Wij vertellen je waarom de herfst net het beste seizoen is om in te lopen.
Op zondag 25 september zullen opnieuw duizenden lopers het mooie Mechelen doorkruisen tijdens de 16de editie van ENGIE Dwars door Mechelen. Online inschrijven kan nog tot en met zaterdag 24 september. 
Tadasse Abraham verpulvert het wereldrecord op de halve marathon bij de Masters met liefst 20 seconden.
Hoeveel uren per week ga je lopen? En hoeveel tijd investeer je in herstel? Terwijl je de eerste vraag nog relatief makkelijk kan beantwoorden, is de vraag over herstel vaak minder makkelijk te beantwoorden. Je zou er toch beter rekening mee houden, want je herstel is net zo essentieel als je training zelf om een betere en sterkere sporter te worden.  
Door dit kruid aan je water toe te voegen, kan je je vetverbranding een handje helpen.
Neurowetenschapper Wendy Suzuki legt uit waarom regelmatige lichaamsbeweging zo belangrijk is voor je grijze massa.