NIEUWS

Deze 3 voedingsstoffen geven je metabolisme een boost

Tegenwoordig zijn er tal van supplementen op de markt die je stofwisseling zouden versnellen en je helpen gewicht te verliezen. Maar ook onze standaardvoeding bevat interessante voedingsstoffen om dit effect te creëren. En deze komen bovendien met nog andere gezondheidsvoordelen.
Waarom een intensieve work-out beter is voor je op date gaat, en een rustige duurloop dan weer helpt voor je een belangrijke vergadering hebt.
De ene intervaltraining is de andere niet. Energy Lab-coach Paul Van Den Bosch licht drie vormen toe en bespreekt waarom en wanneer deze types nuttig zijn. Haal er je voordeel uit!
Na het lopen is het belangrijk om goed te eten, zodat je spieren kunnen herstellen en je snel weer fit bent om te genieten van een volgende loopsessie!
Op zondag 23 oktober vindt de zesde editie van de Liantis Urban Trail Gent plaats. Drie jaar lang hebben de Gentenaren – en iedereen die houdt van een sportieve, culturele en verrassende looptocht door de Arteveldestad – erop moeten wachten. Inschrijven voor deze nieuwe editie, waarbij de deelnemers voor het eerst naar de Oude Dokken en – opnieuw – dwars door het Van Eyck Zwembad lopen, kan vanaf nu.
Heb je het gevoel dat je een plateau bereikt hebt en je loopprestaties niet meer verbeteren? Zo'n terugslag kan verschillende oorzaken hebben. Gelukkig kan je in de meeste gevallen de oorzaak achterhalen én op zoek gaan naar de oplossing.
Feit of fabel: moet de tragere Bondi 8 het onderspit delven tegen de snelle HOKA Mach 5?
Zoek je naar een (extra) reden om yoga te beoefenen? Naast het feit dat yoga een perfecte crosstraining is voor lopers en dat het bijdraagt aan een actief herstel, hebben we er nog eentje voor je gevonden.
Je wil beter en sneller worden. Liefst zo vlug mogelijk. Je staalharde discipline en ambitie zijn daarbij troeven om te koesteren. Maar let op en negeer de symptomen van overtraining niet. Dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan, want adrenaline en andere stoffen verdoezelen soms je besef dat je te veel doet. Wij verhogen je waakzaamheid.  
Ondek het schitterend parcours van het nieuwe Hagelands event. 
Christopher Timmerman geniet van de voorbereidingen op de TCS London Marathon.
Ongewenste spierspasmen tijdens of na fysieke inspanningen in warme omstandigheden wijzen vaak op ernstigere aandoeningen.
Watermeloen en warm weer: een perfecte combinatie! Maar wist je dat deze hydraterende vrucht ook heel wat gezondheidsvoordelen voor lopers biedt?
Een bijzonder vervelend fenomeen: blaren of bleinen. Enkele tips om ze te vermijden en behandelen zijn dan ook ongetwijfeld welkom.
Wanneer moet je nu snelle of trage suikers opnemen om goed te presteren? En hoe kan je je koolhydraatreserve opnieuw aanvullen?
Lopen wordt vaak aanbevolen als je slecht slaapt – hoe komt het dan dat je soms moeilijk in slaap valt na een intensieve training?
Volgens onderzoek is een korte wandeling even doeltreffend als een langere work-out.
In loperskringen wordt er vaak over pronatie gepraat. Weet je niet wat dat precies is? Lees dan zeker verder, want het is belangrijk dat je weet welk pronatietype jij hebt.
Bij warm weer snakken we met z'n allen naar verfrissende tussendoortjes. Met deze twee ijsreceptjes brengen we alvast wat verkoeling.
Merk je dat je vaker een muggenbeet hebt dan de personen met wie je optrekt? Er is een logische verklaring voor.
Waarom je misschien wel niets hoeft te eten of drinken, maar het al volstaat om je mond met bepaalde voedingsstoffen enkel te spoelen als je je prestatie wil verbeteren.