NIEUWS

Met de FuelCell RC Elite v2 naar sub-3 op de London Marathon

Na een wekenlange voorbereiding staan Christopher Timmerman (Château Planckaert) en onze redacteur komende zondag aan de start van de TCS London Marathon. Om hun doel - finishen onder de 3 uur - te bereiken werd de voorbije maanden hard getraind onder het toeziend oog van RunningBE en New Balance, officiële partner van de TCS London Marathon. Zowel voor het trainingsschema als de wedstrijd hullen beide lopers zich in de loopkledij van New Balance, met als uithangbord de FuelCell RC Elite v2 wedstrijdschoen.
Moet je je techniek aanpassen als je in de regen loopt? En hoe laad je je er mentaal voor op? Samen met loopcoach Dieter De Bie delen we drie geboden en drie adviezen. 
Komende herfst- en wintermaanden krijg je via deze voedingsbronnen jouw portie vitamines binnen.
Op zaterdag 8 oktober vindt op de Nike Site in Laakdal het sportmedisch congres ‘Born2Run’ plaats. Het informatieve event wordt georganiseerd door de SKA, de vereniging voor Sport- en Keuringsartsen, en biedt een interessant programma voor iedereen met een interesse in de loopsport.
De Liantis Urban Trail Gent komt steeds dichterbij. Op zondag 23 oktober kunnen de deelnemers al lopend verschillende unieke plekken in de Gentse binnenstad verkennen. De opmerkelijke passage langs De Krook is één van de hoogtepunten van een afwisselend parcours.
Dankzij deze video integreer je de core work-out van 's werelds beste marathonloper in je eigen trainingsschema. De oefeningen zijn uitvoerbaar voor elk type loper.
Je kracht, snelheid en flexibiliteit verbeteren én al je lichaamsbewegingen onder controle houden. Een goede ‘proprioceptie’ of positiezin maakt van jou een efficiëntere loper en verkleint het risico op blessures. In het septembernummer van RunningBE magazine leggen we in detail uit wat proprioceptie exact is en hoe je dit ‘zesde zintuig’ kan trainen.
Deze drie bekende oefeningen zijn simpel, doeltreffend en essentieel voor elke loper. Wij leggen uit hoe je ze correct uitvoert. Je hebt er geen extra materiaal voor nodig!
Hier bij RunningBE trakteren we je graag af en toe met een lekker en gezond receptje. Vandaag geven we je bord een exotisch tintje met een heerlijke poké bowl!
Respecteer de basisregels om je lichaam van (de juiste) energie te voorzien.
De Litouwer liep gedurende 24 uur een gemiddelde van 4’30”/km.
De herfst: voor sommigen het favoriete seizoen om in te lopen, voor anderen vormt het eerder een flinke uitdaging. Bij 'slechter' weer de loopschoenen aanbinden, vereist vaak wat meer motivatie en een groter doorzettingsvermogen. Herkenbaar? Lees dan even verder. Wij vertellen je waarom de herfst net het beste seizoen is om in te lopen.
Op zondag 25 september zullen opnieuw duizenden lopers het mooie Mechelen doorkruisen tijdens de 16de editie van ENGIE Dwars door Mechelen. Online inschrijven kan nog tot en met zaterdag 24 september. 
Tadasse Abraham verpulvert het wereldrecord op de halve marathon bij de Masters met liefst 20 seconden.
Hoeveel uren per week ga je lopen? En hoeveel tijd investeer je in herstel? Terwijl je de eerste vraag nog relatief makkelijk kan beantwoorden, is de vraag over herstel vaak minder makkelijk te beantwoorden. Je zou er toch beter rekening mee houden, want je herstel is net zo essentieel als je training zelf om een betere en sterkere sporter te worden.  
Door dit kruid aan je water toe te voegen, kan je je vetverbranding een handje helpen.
Neurowetenschapper Wendy Suzuki legt uit waarom regelmatige lichaamsbeweging zo belangrijk is voor je grijze massa.  
De kans bestaat dat je al weleens van het FODMAP-dieet gehoord hebt. Zo krijgen mensen die aan het prikkelbaredarmsyndroom lijden vaak het advies om bepaalde voedingsmiddelen te mijden om hun klachten te verminderen. Maar uit onderzoek blijkt dat dit voedingspatroon ook voor lopers nuttig kan zijn.
Na tien dagen sport je met deze methode een uurtje meer!
In 'Vast wel!' geven Brenda en Marieke je praktische tips en down-to-earth informatie over periodiek vasten, je vetverbranding, hormonen, bewegen, je ademhaling en ontspanning. Ook vind je er meer dan 30 gluten- en zuivelvrije recepten terug. Hieronder delen ze alvast hun recept voor een Indonesische topper: gado gado!
Vrouwen zijn beter in staat om hun marathon te lopen aan een gelijkmatig tempo, waardoor ze een kleiner verval kennen.
Heb jij na het lopen soms hoofdpijn? Je bent niet de enige. Wij leggen uit hoe het komt en wat je eraan kan doen.
Wie goed oplet tijdens zijn looptochtje, ziet dat redelijk wat lopers 'verdachte' dingen doen. Compleet onschuldig, weliswaar ...