ASICS AYAMi combineert sport & fashion

Deze maand introduceert ASICS haar nieuwe hardloop kledinglijn AYAMi, speciaal ontwikkeld voor sportende fashionista's en veeleisende hardloopsters. Bekijk het introductiefilmpje!

(foto asics)

AYAMi betekent ‘vrouwelijk’ en ‘kleurrijk’ in het Japans en dat is precies wat de nieuwe lijn van ASICS is. De stijlvolle ontwerpen, high tech materialen, felle kleuren en prints zorgen voor een hardloopcollectie waar zowel sportfanaten als fashionfreaks warm voor lopen.

Geïnspireerd door de hippe laagjes-over-laagjes mode uit Japan, bieden de items van AYAMi een scala aan combinatiemogelijkheden. Hiermee komt ASICS tegemoet aan de eisen van de hedendaagse hardloopster: hardloopkleding die zowel functioneel als fashionable is. 

AYAMi’s veelzijdige items voldoen aan de eisen van hardloopsters, maar nodigen ook uit tot het samenstellen van een eigen stijl. De comfortabele high-tech materialen houden hardlopers warm en droog, zodat ze zich 100% kunnen concentreren op de af te leggen route, terwijl de vrouwelijke, sprankelende items een vrolijke noot geven aan het functionele hardlopen.

JAPANSE KLAVER

De Japanse origine van ASICS is duidelijk verweven in de nieuwe kledinglijn. Het kenmerk van de AYAMi collectie – de Japanse klaver – is de vrouwelijke versie van de tijgerstrepen die op alle ASICS kleding en schoenen terugkomen. De klaver speelt zowel een functionele als esthetische rol in de collectie als grote metallic print, fijn borduursel of in reflecterend materiaal. De up-and-coming Japanse ontwerper Yamishita is verantwoordelijk voor alle ontwerpen.

(foto asics)

Voor het unieke laagjesconcept haalde Yamishita inspiratie uit het Japanse straatbeeld, de Tokyo marathon en de internationale catwalk. 

De lagen zijn verdeeld in een basis-, midden- en toplaag. De basislaag bestaat uit onder andere running leggings, driekwart trainingsbroeken en shirts met korte mouwen. Deze combineren naadloos met de zogenaamde middenlaag: trainingbroekjes die eruit zien als rokjes, tuniekjes en elegante broekjes voor een vrouwelijke touch. In de toplaag vinden we zip-up hoodies, superlichte jasjes en trainingsbroeken voor de warming-up; items die het geheel stijlvol afmaken.

HARDLOPEN STEEDS POPULAIRDER ONDER VROUWEN

Tijdens het ontwikkelen van de AYAMi collectie heeft ASICS een grootschalig onderzoek laten uitvoeren onder 1.200 vrouwen in vier Europese landen om meer te weten te komen over de kledingeisen van hardloopsters. Uit de resultaten komt naar voren dat vrouwen er graag modieuzer uit willen zien, zonder concessies te doen aan de effectiviteit van hun hardloopkleding.

Nog een opvallende uitkomst van het onderzoek is dat er steeds meer vrouwen het hardlopen oppakken. Hardlopen wordt dus populairder op fysiek gebied maar ook op een lifestyle niveau.


Bekijk het introductiefilmpje op YouTube:

Like this article? Share it!

Misschien vind je deze ook interessant?

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief en ontvang een code voor gratis sportdrank van Vitalic


De codes worden wekelijks op vrijdag verstuurd naar de nieuwe nieuwsbriefaanmeldingen.