Adecco wil iedereen fit krijgen met eigen platform

Het bedrijf Adecco engageert zich om zoveel mogelijk mensen fit(ter) te maken. Het doet dat met behulp van een apart platform, waar je onder meer een trainingsschema en uitdagingen vindt.

Vanaf dit jaar is Adecco (nog tot en met 2019) de titlepartner van de Brussels Ekiden. Maar het bedrijf ambieert meer dan een klassieke sponsordeal. Het creëert als eerste Workforce Management-bedrijf in België een bewegingsplatform dat bedrijven en hun medewerkers, klanten en prospecten, uitzendkrachten en kandidaten aanzet tot een sportieve worklife balance. Die balans zorgt ervoor dat motivatie, ziekteverzuim en burn-out beter geanticipeerd worden. De Adecco Brussels Ekiden op 14 oktober wordt de climax van het project.

De cijfers bewijzen dat het initiatief overbodige luxe is. Gedurende 5 dagen minstens 30 minuten matig tot intensief bewegen, dat is de beweegnorm volgens de WHO (World Health Organisation). 75% van de Belgische werknemers slaagt er vandaag niet in die norm te halen. Slechts een kwart komt tot 150 minuten bewegen per week. Dat becijferde IDEWE, de grootste externe dienst voor preventie en bescherming op het werk, op basis van de medische gegevens van 250.000 werknemers.

Platform

Om iedereen mee op weg te helpen naar een gezonde levensstijl, heeft Adecco samen met Energy Lab een bewegingsplatform opgezet. “Met het digitale trainingsplatform van Adecco zetten we ons actief sport-HR-beleid voort. Dit platform geeft ons de mogelijkheid naast eigen medewerkers, klanten en prospecten, uitzendkrachten en kandidaten ook onze partners aan te zetten om meer te bewegen en er een gezonde levensstijl op na te houden. Voor geïnteresseerden die nog nooit gesport hebben, is er een gratis aangepast trainingsschema van Energy Lab ter beschikking op adecco.energylab.net. Het project heeft ook nog een andere dimensie, want elke gesporte kilometer wordt omgezet in geld voor onze goede doelen van Win4Youth“, aldus Nico Reeskens, Country Manager van The Adecco Group België.

Adecco betrekt bij dit initiatief dus niet alleen eigen werknemers, maar ook klanten, zoals Van Marce, verkoper van badkamers en keukens. “Bij Van Marcke streven we naar een positieve cultuur waar mensen zich goed voelen en zich verder wensen te ontplooien. Het bewegingsplatform van Adecco sluit volledig aan bij de behoefte om onze medewerkers nog meer te laten bewegen en hen zo ook aan te sporen om op 14 oktober mee te lopen met de Adecco Brussels Ekiden, een unieke teambuilding activiteit waar we graag deel van uitmaken”, aldus Luc De Donder, Chief HR Officer van Van Marcke.

Like this article? Share it!

Misschien vind je deze ook interessant?